Примеры использования Опште државе на Сербском языке и их переводы на Английский язык
{-}
-
Colloquial
-
Ecclesiastic
-
Computer
-
Latin
-
Cyrillic
Бруто дуг опште државе у Мађарској, између осталих земаља и Европска унија.
У Србији не постоји адекватан регистар запослених радника у сектору опште државе.
Дуг опште државе на крају трећег квартала смањен је на 56, 6% БДП.
Друго, у јединствени систем платних разреда морају се укључити( и контролисати)сви велики сегменти опште државе, тј.
Планирани консолидовани дефицит опште државе у 2012. од 4, 25% БДП-а је у складу са фискалним правилима.
Combinations with other parts of speech
Использование с прилагательными
сједињеним државамаисламске државенезависна државадруге државесуверена државаједина државаевропских државаамеричких државабалтичке државеруске државе
Больше
Использование с глаголами
država treba
država nema
пропала државаdržave je rekao
država želi
држава захтева
država bi trebalo
држава неће
државе нуде
држава дозвољава
Больше
Использование с существительными
држава чланица
шеф државедржаве до државецркве и државедржава потписница
држава израел
država i vlada
државе њујорк
већини државадржаве учеснице
Больше
Меморандумом је предвиђено повећање фискалног дефицита опште државе са 4, 1% БДП на 4, 5% БДП.
Пораст расхода опште државе преко плана суштински се може раздвојити на два дела, које различито оцењујемо.
Током 2018. потребно је да почне објављивање података о исплаћенимзарадама( укључујући све додатке) у појединачним секторима опште државе.
Очекујемо да ову годину завршимо са позитивним салдом на нивоу опште државе у износу од 28, 3 милијарди динара, односно око 0, 6 одсто БДП.
На нивоу опште државе, у периоду јануар- октобар, суфицит је износио 47, 7 милијарди динара и примарни фискални суфицит 150, 1 милијарду динара.
Без враћања ових дугова дефицит опште државе у 2017. износио би око 35 млрд динара, а са тим трошковима расте на 75 млрд динара.
У случају Србије, наиме, осим стандардних дужничких обавеза- кредита и дужничких хартија од вредности- на различитим нивоима опште државе акумулирале су се доцње у плаћањима.
Другим речима, поред директног дуга опште државе, ММФ у јавни дуг Србије укључује и све гаранције( а не само активиране).
Запослени у општој држави требало би дабуду једнако плаћени за исти рад, што значи да се у јединствени систем платних разреда морају укључити сви сектори опште државе.
Готово избалансиран буџет,односно низак дефицит опште државе од 0, 5% БДП-а, планира се Стратегијом све до 2025. године- што је веома добро и потребно.
Подаци из првог квартала, када је већ прекорачен план за око 30 млрд динара, као ипрелиминарни подаци за април, указују на висок раст дефицита опште државе.
Дуг опште државе у првих девет месеци смањен за више од 700 млн евра- с преко 25, 2 млрд евра на крају 2015.( 76% БДП-а) на око 24, 5 млрд евра у септембру( 72% БДП-а).
Тако, на пример,зарада правника значајно варира у зависности од сектора опште државе у ком ради, иако се у већини случајева ради о практично идентичним пословима.
Просечан ниво зарада опште државе у ЕУ је око 10% БДП, а најнижи 8%, те је за Републику Србију адекватно учешће зарада од 9-9, 5% БДП.
На овај начин постигнуто је да текући приходи и текући расходи у 2012. години буду приближно у равнотежи, а дачитав консолидовани дефицит опште државе буде потрошен на инвестиције.
Планирани дефицит опште државе на нивоу од 0, 5% БДП-а одговарајући је у средњем року за Србију јер доводи до даљег постепеног смањивања учешћа превисоког јавног дуга у БДП-у.
Очекујемо да ћемо од данашње позиције где имамо 86 милијарди динара суфицита у републичком буџету и процене од 100 милијарди,имати први пут троцифрени буџет опште државе.
Поуздане информације о буџету свих осталих сектора опште државе( фондови социјалног осигурања, локалне самоуправе и ЈП" Путеви Србије") још увек нису јавно доступне.
Четврто, током 2019. мора се контролисано изаћи из мере забране запошљавања, јервећ постоји озбиљан мањак запослених у кључним областима опште државе( здравство, инспекцијске службе и друго).
Циљ је да се спречи да„ учешће масе зарада опште државе у бруто домаћем производу порасте” и да се„ не наруши финансијска одрживост републичког, покрајинских и локалних буџета”, рекао је Ружић.
Републички буџет је највећи појединачни део финансијског система опште државе и основна полуга којом се фискална политика води у складу са фискалним правилима.
У периоду од 2015. до 2017. године дуг опште државе смањен је за 12, 5 п. п. БДП, а јавне финансије су из зоне фискалног дефицита ушле у зону фискалног суфицита, који је на крају 2017. године износио 1, 1% БДП.
Републички буџет за 2015. годину би требало да допринесе смањењу дефицита опште државе за око 1, 3% БДП-а, то јест са процењених преко 7% БДП-а у 2014. на приближно 6% БДП-а.
Према годишњем плану извршења буџета опште државе, за тај период планиран је фискални суфицит у износу од 33, 8 милијарди динара, што значи да је остварени резултат бољи за 13, 9 милијарди динара, истакло је Министарство финансија.
Основни фискални и макроекономски оквир за 2012. годину, који су договорили Влада и ММФ, подразумева смањење процене реалног раста БДП-а у 2012. години на 1, 5% иконсолидовани дефицит опште државе од 4, 25% БДП-а.