Примери коришћења Млрд евра на Српском и њихови преводи на Енглески
{-}
-
Colloquial
-
Ecclesiastic
-
Computer
-
Latin
-
Cyrillic
Укупна вредност ових пројеката процењена је на око 1, 3 млрд евра.
Од тога се на област заштите вода од загађивања односи 4, 3 млрд евра, а на водоснабдевање 1, 5 млрд евра.
До краја године јавни дуг ће готово сигурно да премаши и 20 млрд евра.
Само до краја 2012.године потребно је обезбедити нових 2, 5 млрд евра за финансирање дефицита и отплату главнице претходно узетих кредита.
Фискалном консолидацијом је потребно до 2017. године уштедети готово 2 млрд евра.
Због тога ће за смањење дефицита од 1, 7 млрд евра у наредне три године бити неопходно да се остваре уштеде од готово 2 млрд евра.
Према последњим проценама, укупне инвестиције државе у овој области износиће приближно 5, 8 млрд евра.
До 2017. године је потребно да се фискални дефицит смањи са садашњих преко 2, 6 млрд евра( 8, 3% БДП-а) на испод 1 млрд евра( 3% БДП-а).
За решавање нагомиланих проблема лошег управљања отпадом у Србији потребне су инвестиције од око 1, 5 млрд евра.
Овом ревизијом РЗС је установио да је БДП Србије скоро 2, 5 млрд евра( 6, 5%) већи него што се раније мислило и ову промену је имплементирао на све податке од 2015. године.
Инфраструктура у сектору вода захтева далеко највећа улагања државе у односу на друге анализиране секторе,готово 6 млрд евра.
Износ од 3% БДП-а одговара вредности од око 115 млрд динара( 1 млрд евра) и то је годишња цена коју држава плаћа за неуспешно пословање предузећа у свом власништву.
Надаље, за покривање губитака Србијагас је интензивно узимао кредите за ликвидност,што је дуг овог предузећа попело на преко 1 млрд евра.
Србија са оваквим стањем својих јавних финансијамора сваке године да се задужи око 5 млрд евра да би финансирала дефицит и отплатила доспели дуг- и те обавезе расту из године у годину.
Највећи фискални проблем Србије је превисоки јавни дуг, који ће на крају 2016.године износити око 26 млрд евра( готово 78% БДП-а).
Дуг опште државе у првих девет месеци смањен за више од 700 млн евра- с преко 25, 2 млрд евра на крају 2015.( 76% БДП-а) на око 24, 5 млрд евра у септембру( 72% БДП-а).
Смањење загађења ваздуха из свих извора захтева огромна улагања, адржава је макар посредно одговорна за инвестиције од око 2, 3 млрд евра.
Повећање јавног дуга је последица повећања задужења према иностранству( 1. 62 млрд евра), као и продаје државних хартија од вредности и преузимања других унутрашњих обавеза државе( 1. 0 млрд евра).
Према неким званичним проценама, постојећих 14. 800km канализационе мреже треба проширити за око 10. 400km( проширење за 70%), за шта ће бити потребноиздвојити око 8 2, 3 млрд евра.
Јавни дуг Републике Србије је крајем 2014. године,према подацима Управе за јавни дуг Министарства финансија, износио 22. 8 млрд евра, за око 2. 6 млрд евра или 13% више него у децембру 2013. године.
Кретање јавних прихода и расхода у првих шест месеци указује на то да се неће остварити буџетом планирани( велики)фискални дефицит од око 2, 5 млрд евра, већ да ће он бити још већи.
У оквиру заштите вода највеће улагање биће потребно за проширење ирехабилитацију постојеће канализационе мреже( 2, 5 млрд евра), а изградња пречишћивача отпадних вода коштаће вероватно око 1, 3 млрд евра.
Опште напомене Према подацима Републичког завода за статистику, у 2014. години забележен је реални пад бруто домаћег производа( БДП) у односу на 2013. годину од 1. 8%,достигавши 32. 5 млрд евра.
Капитални расходи републичког буџета у 2019. планирани на нивоу су од око 165 млрд динара( 1, 4 млрд евра), што представља знатно повећање у односу на буџет за 2018. у ком је за капиталне расходе опредељено 127 млрд динара.
Предузеће дуги низ година не инвестира довољно( има осетномање инвестиције од амортизације), а задуженост му је порасла са мање од 600 млн евра из 2009. године на преко 1, 1 млрд евра на крају 2015. године.
Треће, држава иСрбијагас требало би да инвестирају око 1 млрд евра у завршетак гасификације Србије, и тако омогуће већу употребу природног гаса у сектору грејања у деловима земље који још нису покривени дистрибутивном мрежом( такође до 2030. године).
Садашња ситуација у буџету прилично подсећа на ону из 2006. године, када је након завршетка аранжмана са ММФ-ом буџет био такође у суфициту, аВлада је располагала и додатним средствима од 1, 5 млрд евра добијених продајом Мобтела.
Фискалном консолидацијом која је започета крајем 2014. Србија је избегла кризу јавног дуга- од годишњег дефицита државе од 6, 6% БДП-а( 2, 2 млрд евра) из 2014. дошло се до приближно избалансираног буџета у 2017. и 2018. години, а јавни дуг се са скоро 75% БДП-а смањио на око 60% БДП-а.
Реформа пензијског система Расходи за пензије у Србији износе 14% БДП и готово су највиши у Европи( сличан ниво расхода имају једино још Италија и Аустрија), аза преко 4% БДП( 1, 6 млрд евра годишње) већи у односу на просек за земље ЦИЕ.
Највише средстава је потребно уложити у сектор вода- око 6 млрд евра( пречистачи отпадних вода, изградња канализационе мреже и друго), затим још око 1, 5 млрд у сектор отпада( изградња регионалних депонија са пратећим постројењима и друго) и око 1 млрд у заштиту и квалитет ваздуха.