Sta znaci na Srpskom COMPARABLE COUNTRIES - prevod na Српском

['kɒmpərəbl 'kʌntriz]
['kɒmpərəbl 'kʌntriz]
упоредивим земљама
comparable countries
на упоредиве земље
comparable countries
uporedivim zemljama
comparable countries
упоредиве земље

Примери коришћења Comparable countries на Енглеском и њихови преводи на Српски

{-}
  • Colloquial category close
  • Ecclesiastic category close
  • Computer category close
  • Latin category close
  • Cyrillic category close
In comparable countries, administrative burdens borne by business entities are at the level of 2-3% of GDP.
У упоредивим земљама, административно оптерећење које сносе привредни субјекти на нивоу је од 2-3% БДП-а.
Serbian economic growth has been systematically lagging behind the comparable countries, practically since 2010.
Заостајање привредног раста Србије за упоредивим земљама је систематско и траје практично још од 2010. године.
Of GDP than in comparable countries, while public investments are insufficient and should be increased by at least 1 p.p.
BDP-a veće nego u uporedivim zemljama, dok su javne investicije nedovoljne i potrebno ih je povećati barem za 1 p. p.
To make matters worse, Serbian economic growth has additionally slowed down since the second half of 2018,which has not happened in the comparable countries.
Што је још горе, привредни раст Србије од друге половине 2018.додатно успорава што се не дешава у другим упоредивим земљама.
Wages in Serbian healthcare are somewhat lower than the common level in comparable countries, which is de-stimulating for the employees in this sector.
Плате у здравству у Србији нешто су ниже од уобичајеног нивоа у упоредивим земљама, што делује дестимулативно на запослене у овом сектору.
Some comparable countries are already treating their entire territories as vulnerable areas: Czech Republic, Estonia, Lithuania, Latvia, Poland, Romania and Slovakia.
Неке упоредиве земље већ третирају целокупну своју територију као осетљиво подручје: Чешка, Естонија, Литванија, Летонија, Пољска, Румунија и Словачка.
The allocations for public investments in Serbia are much lower than in other comparable countries- within a medium-term period they should be increased to 4-5% of the GDP.
Издвајања за јавне инвестиције у Србији су знатно нижа него у упоредивим земљама- требало би да се повећају у средњем року на 4-5% БДП-а.
Serbia spends about 1.5 pp of GDP less on public investments than other CEE countries, which is why(according to the data of the World Economic Forum)the quality of infrastructure is 30% lower than in comparable countries.
БДП-а мање у односу на друге земље ЦИЕ, због чега је( по подацима Светског економског форума)квалитет инфраструктуре 30% лошији него у упоредивим земљама.
Comparing FDI growth in Serbia and other comparable countries, we can see that it was Serbia that achieved the greatest FDI growth in 2015 compared to 2014.
Poredeći rast SDI u Srbiji i drugim uporedivim zemljama, vidimo da je upravo Srbija ostvarila najveći porast SDI u 2015. u odnosu na 2014. godinu.
GDP growth in 2018 could reach 4% due to positive effects of one-off factors, butit will still lag behind that of comparable countries in structural terms.
Раст БДП-а у 2018. могао би да износи 4% услед позитивног деловања једнократних чинилаца, алиће и даље структурно да заостаје за другим упоредивим земљама.
In addition, we would like to note that the comparable countries, even though they do not treat all of their urban waste water, are improving their infrastructure year in, year out.
Такође, напомињемо да упоредиве земље, иако не пречишћавају сву комуналну отпадну воду, унапређују инфраструктуру из године у годину.
In addition, a comparative review shows that Serbia spends far less on public investments than other comparable countries of Central and Eastern Europe.
Такође и компаративни преглед показује да се у Србији за јавне инвестиције издваја знатно мање у односу на друге упоредиве земље Централне и Источне Европе.
Economic gap between Serbia and comparable countries continues to grow in 2018, even though Serbian GDP growth(which we estimate to 4.3%) will match the CEE country average exactly.
Економско заостајање Србије за упоредивим земљама суштински се наставља и у 2018, иако ће раст БДП-а Србије( који процењујемо на 4, 3%) бити тачно на нивоу просека земаља ЦИЕ.
There are indications that the purchase prices of the gas from Russia were higher for Serbia than for the other comparable countries(which is discussed further in the text).
Постоје индиције да су набавне цене гаса из Русије у случају Србије биле више него за друге упоредиве државе( о чему ће касније бити више речи).
Namely, Serbia already has a higher share of consumption in the GDP than other comparable countries and it has failed to result in a larger economic growth in Serbia- on the contrary, the economic growth in Serbia has systematically been lower.
Наиме, Србија већ сад има веће учешће потрошње у БДП-у у односу на друге упоредиве земље и то није резултирало већим привредним растом у Србији- напротив, привредни раст у Србији био је систематски нижи.
Average compensations in the Ministry of Interior in Serbia are not just higher than the rest of the general government butare also far exceeding the relative level achieved by the employees in this sector in comparable countries.
Просечна примања у МУП-у у Србији нису само веће него у остатку државног сектора,већ знатно надмашују релативни ниво који запослени у овој делатности имају у упоредивим земљама.
Share of public investments would increase to 3.8% of GDP in 2018The first step towards a lasting increase of public investments to 4-5% of GDPStill at the bottom of the list of comparable countries, but a stronger increase in just one year is unlikely(in 2017, implementation lower than the planned 3.3% of GDP).
Јавних инвестиција на 4-5% БДП-аИ даље при дну у односу на упоредиве земље, али мало вероватно снажније повећање за само годину дана( у 2017. ниже извршење у односу на планираних 3, 3% БДП-а).
However, Serbia has been lagging behind other comparable CEE countries in the public investments 4 expenditures for several decades now,which is why the domestic infrastructure is in a much worse state than that in comparable countries.
Србија, међутим, већ неколико деценија заостаје у издвајањима за јавне инвестиције у поређењу са другим земљама ЦИЕ,због чега је домаћа инфраструктура у много лошијем стању у односу на упоредиве земље.
Unlike in comparable countries, primary waste separation in Serbia is not developed and waste separation facilities are only available at a few landfills; there are no installations in Serbia for(environmentally sound) incineration of waste or its composting.
За разлику од упоредивих земаља, у Србији примарна сепарација отпада није развијена, постројења за сепарацију отпада постоје свега у неколико депонија, а на територији Србије нема постројења за( еколошко) сагоревање отпада и за његово компостирање.
In the upcoming years, after 2019, we estimate that the share of public investments in Serbian GDP should be increased even further,to over 4.5% of GDP to slowly close the gap in infrastructure quality between Serbia and comparable countries.
У наредним годинама, након 2019, оцењујемо да би учешће јавних инвестиција у БДП-у Србије требало да се још више повећа, на преко 4, 5% БДП-а, какоби се постепено надокнадио заостатак који Србија има у квалитету инфраструктуре у односу на упоредиве земље.
Serbia is lagging behind in infrastructure investmentsRelative to comparable countries, Serbia has the lowest level of public investments(2.5% against 4.5% of GDP)Public investments in Serbia are decreasing, both relative to GDP and the total public expenditures2005-2014.
Србија заостаје по улагању у инфраструктуруУ односу на упоредиве земље Србија има најнижи ниво јавних инвестиција( 2, 5% према 4-5% БДП-а). Јавне инвестиције у Србији се смањују, како у односу према БДП-у тако и у учешће у укупним јавним расходима( 2005-2014,%).
It is important to point out that, with its basic GDP growth trend of about 3%, Serbia is still among the countries with the lowest growth in the entire Central and Eastern Europe,as the average economic growth of comparable countries in 2017 amounted to 4.5%.
Важно је истаћи и то да је са основним трендом раста БДП-а од око 3%, Србија још увек међу земљама са најнижим привредним растом у региону Централне и Источне Европе, јерпросечан привредни раст упоредивих земаља у 2017. износи око 4, 5%.
This means that the tax revenues will stop growing due to grey economy suppression in 2017(with grey economy still being more prevalent in Serbia than in comparable countries), and it is also possible that the unreformed Tax Administration jeopardizes the good results achieved in the previous years.
То значи да у 2017. престају да се повећавају порески приходи услед сузбијања сиве економије( која је у Србији и даље већа него у упоредивим земљама), а могуће је да су због нереформисане Пореске управе угрожени и добри резултати остварени у претходним годинама.
Another information that points out the structural weaknesses of Serbian economy which stand in the way of high GDP growth rates is the fact that since the end of the first wave of the world economic crisis of 2008,Serbian economic growth has been significantly lagging behind other comparable countries.
Na strukturne slabosti privrede Srbije koje sprečavaju da se uspostave visoke stope rasta BDP-a ukazuje i podatak da je od završetka prvog talasa svetskeekonomske krize iz 2008. privredni rast Srbije značajno zaostajao za drugim uporedivim zemljama.
Hence the municipal infrastructure in Serbia is in a significantly worse state than that in comparable countries, which reflects directly on the lower quality of life and health risks for the population(unsanitary city and municipal landfills, inadequate quality of drinking water, polluted air etc).
Због тога је стање комуналне инфраструктуре у Србији знатно лошије у односу на упоредиве земље, што се директно одражава на нижи квалитет живота грађана и угрожава њихово здравље( несанитарне градске и општинске депоније, неисправна водa за пиће, загађен ваздух и друго).
In terms of access to clean drinking water, waste treatment, wastewater treatment, percentage of children enrolled into pre-schools and numerous other indicators, Serbia is lagging far behind not only developed EU countries,but also behind comparable countries in Central and Eastern Europe.
Србија по приступу исправној пијаћој води, третману отпада, пречишћавању отпадних вода, проценту деце уписане у предшколске установе и бројним другим показатељима, знатно заостаје, не само за развијеним земљама ЕУ,већ и у односу на упоредиве земље Централне и Источне Европе.
Drinking water in Serbia(especially in Vojvodina) is of significantly lower quality than that in the comparable countries, almost no landfill meets the sanitary standards- hazardous substances leech from the landfills into surface waters and aquafers; in addition, the landfills are often subject to fires which produce very dangerous gases.
Вода за пиће у Србији знатно је лошијег квалитета од упоредивих земаља( нарочито у Војводини), скоро да нема депонија отпада које задовољавају санитарне стандарде- из њих се изливају опасне материје у водотокове и изворишта воде, а на тим депонијама учестали су пожари с веома опасним испарењима.
Low investment share is influenced as well by a poor investment climate, indicated by the poor ranking of Serbia in the relevant studies of competitiveness and corruption(WB, WEF, Transparency International) Due to a poor climate, the private sector in Serbia, and especially small and medium enterprises and entrepreneurs,invest far less than those in other comparable countries.
Na nisko učešće investicija u Srbiji utiče loš investicioni ambijent, što pokazuje i loše rangiranje Srbije u relevantnim istraživanjima konkurentnosti i korupcije( WB, WEF, Transparency International). Zbog lošeg ambijenta, privatni sektor, a naročito mala i srednja preduzeća i preduzetnici,u Srbiji investiraju manje nego u drugim uporedivim zemljama.
However, this share- even with a certain increase- will only amount to about 18.5% in 2018 and Serbia will, all things considered,probably continue to lag behind comparable countries in 2019 as well(Serbian GDP is forecast at 3.5% while CEE countries will most likely see an economic growth of over 4%).
Ово учешће ће, међутим, и после одређеног повећања у 2018. износити тек око 18, 5% иСрбија ће, по свему судећи, и у 2019. наставити да заостаје за упоредивим земљама( прогнозира се раст БДП-а Србије од 3, 5%, док ће земље ЦИЕ највероватније имати привредни раст од преко 4%).
Economic growth in Serbia is systematically lower than in comparable12Cause: low investments- 18% of GDP in Serbia,over 22% of GDP in CEEGreater share of private consumption in GDP in Serbia than in comparable countries(75 compared to 58% of GDP), economic growth systematically lowerIt's an illusion that a significant increase in public sector salaries and pensions(above the GDP growth) would accelerate economic growth(many times tried and failed).
Привредни раст у Србији систематски нижи у него у упоредивим земљамаРазлог ниске инвестиције- у Србији 18% БДП-а, ау ЦИЕ преко 22% БДП-аУ Србији веће учешће приватне потрошње у БДП-у него у упоредивим земљама( 75 у односу на 58% БДП-а), а привредни раст систематски нижиЗаблуда да ће значајно( изнад раста БДП-а) повећање пензија и плата у јавном сектору да убрза привредни раст( покушано много пута без успеха).
Резултате: 148, Време: 0.043

Превод од речи до речи

Најпопуларнији речнички упити

Енглески - Српски