Примери коришћења Дечијег додатка на Српском и њихови преводи на Енглески
{-}
-
Colloquial
-
Ecclesiastic
-
Computer
-
Latin
-
Cyrillic
Старосна структура корисника дечијег додатка је иста као и претходне године у истом периоду и подудара се са демографском структуром.
O Услов поседовања личних документа ипријаве адресе пребивалишта представља препреку за добијање дечијег додатка за децу у ромским насељима, која спадају у социјално најискљученије групе.
То нас доводи до закључка да програм дечијег додатка не испуњава делотворно своју главну сврху, а то је сузбијање сиромаштва код деце.
O Ограничавање права на дечији додатак редом рођења детета уместо бројем деце у породици имало је као последицу нижи обухват деце програмом дечијег додатка по породици.
Ипак, то није једини циљ програма дечијег додатка, па овај програм такође подржава образовање деце, пружа подршку породицама са нижим социо-економским статусом и политици подстицања рађања.
Пружање помоћи пацијенту и породици у остваривању права у здравственој, социјалној и дечјој заштити( права из радног односа за регулисање пензионо- инвалидског статуса пацијента, остварење туђе неге и помоћи,увећаног дечијег додатка и сл.);
Да би се решили сви изложени недостаци и даби се програм дечијег додатка реализовао делотворније и ефикасније, потребне су измене Закона о финансијској подршци породици са децом.
Када је реч о износу дечијег додатка у Србији, он је исти за сву децу, без разликовања по узрасту или реду рођења, што се може видети у многим државама Европске уније.
O Недостатак одговарајућих информација- Лоше администрирање дечијег додатка укључује и лошу националну и локалну политику информисања потенцијалних група клијената о њиховим правима и начинима остваривања права.
O Лоше администрирање дечијег додатка- Грешке у одређивању циљне групе и дистрибуцији дечијих додатака широм Србије која се не поклапа са нивоом економске развијености општине/ града могу се објаснити лошим администрирањем ове помоћи у општинским службама.
У складу са тим, можемо наћи најразвијеније општине у којима је удео корисника дечијег додатка у укупном становништву узраста до 18 година један од највећих( Беочин, са 45, 87%) као и најмање развијене општине чији је удео један од најмањих( Кучево, са само 8, 1%). 28 3. 1. 2.
Подаци о уделу корисникâ дечијег додатка у општој 82 Табела подршке која се обезбеђује деци на локалном нивоу, Мрежа организација за децу Србије. 83 Програм дечијих додатака у Србији: Анализа и предлози за унапређење, Гордана Матковић и Бошко Мијатовић, Центар за либерално-демократске студије, Уницеф, 2012.
Подаци по општинама о уделу корисника дечијег додатка у укупном становништву узраста до 18 година указују на то да се удео не подудара у сваком случају са нивоом економске развијености општина27.
По износу дечијег додатка према стандарду куповне снаге, Србија се налази у групи европских држава са нижим износима дечијег додатка( иако има највиши стандард куповне снаге у тој групи), а по уделу дечијег додатка у просечној заради, Србија припада већини европских држава, у којима је удео у просечној заради од три до четири процента.
Удео корисника новчане социјалне помоћи и дечијег додатка релативно је стабилан у целокупном посматраном периоду( 2011- 2016), док су просечне пензије оствариле номинални раст, а расходи за социјалну заштиту по становнику номинални пад.
У контексту Србије,износ дечијег додатка је скоро једнак износу за дете у оквиру новчане социјалне помоћи, а тај износ је једнак половини износа потребног за дете узраста до 14 година за покривање трошкова минималне потрошачке корпе, дефинисане према граници апсолутног сиромаштва85.
У мају 2013. године је дечији додатак износио 2. 535, 11 динара, док је износ увећаног дечијег додатка био 3. 295, 62 динара. 24 На основу резултата студије( Центар за либерално-демократске студије, 2012), према стандарду куповнеснаге,износ дечијег додатка сврстава Србију у групу земаља ЕУ са малим износима дечијег додатка, а према подацима Организације за европску сарадњу и развој, удео дечијег додатка за једно дете у износу просечне месечне зараде је 3, 8%, што одговара нивоу у скоро половини земаља ЕУ.
Ко има право на дечији додатак пре 18 година живота?
Договор такође даје: дечијих додатака, студијске грантове, здравствено осигурање и накнаде за незапослене.
Право на дечији додатак је прописано Законом о финансијској подршци породици са децом, администрирају га општинска службе, а финансијска средства се обезбеђују из републичког буџета.
U programu dečijeg dodatka procenu adekvatnosti omogućava stavljanje u odnos iznosa dečijeg dodatka sa odgovarajućim delom praga( rizika) siromaštva koji se odnosi na decu.
Са друге стране, 52,8% деце добијају дечији додатак иако не испуњавају критеријуме( Центар за либерално-демократске студије, 2012).
У Финској, свака породица, без обзира на њене приходе илисоцио-економски статус, прима дечији додатак за децу са пребивалиштем у Финској, све док деца не напуне 17 година.
То може бити део објашњења зашто оддеце( 0- 18 година) корисника новчане социјалне помоћи, 13, 1% 89 не прима дечији додатак.
Kristina je čuvala decu tako dasmo živeli samo od socijalne pomoći i dečijeg dodatka.
Наставиће се са програмима материјалног обезбеђења породице и дечијих додатака и повећати ниво издатака за социјалну помоћ.
Према томе, администрирање кључне државне финансијске подршке сиромашнима у надлежности је локалне самоуправе- програм дечијих додатака администрира локална служба/ одељење за бригу о деци и а новчану социјалну помоћ администрирају Центри за социјални рад.
Дечији додатак у Србији, такође, има карактеристике типичног кондиционалног новчаног трансфера, будући да је један од услова за остварење овог права редовно школовање деце/ младих узраста до 19 година( деце са инвалидитетом до 26 година).
Za programe koji su usmereni na siromašne i dodeljuju se uz proveru materijalnog stanja najvažniji indikator je stopaobuhvata siromašnih programom( NSP ili dečijeg dodatka). Obuhvat siromašnih omogućava da se oceni horizontalna efikasnost navedenih programa.
Породице које примају новчану социјалну помоћ морају да прикупе иподнесу исту документацију приликом подношења захтева за дечији додатак, па међу децом( 0- 18 година) корисницима новчане социјалне помоћи 13, 1% не прима дечији додатак.