Примери коришћења Млн евра на Српском и њихови преводи на Енглески
{-}
-
Colloquial
-
Ecclesiastic
-
Computer
-
Latin
-
Cyrillic
До 2020. године Бугарска ће добити од ЕУ 260 млн евра за нуклеарну електрану„ Козлодуј“.
Тако само ово предузеће држави намеће у просеку 200 млн евра трошка годишње.
Дуг Града зато је порастао са око 60 млн евра на крају 2007. на око 410 млн евра на крају 2013. године.
На пример, на само десет локалних самоуправа отпада око 120 млн евра субвенција( више од половине укупних).
Процењујемо да је у ЛЈП вишак најмање 15% запослених( око 10. 000) и даби само по овом основу могло да се уштеди преко 80 млн евра.
Највећи део повећања јавних инвестиција у 2019. од преко 200 млн евра требало би да иде на главне путне и железничке правце.
Порез ће наплаћивати новоформирана Агенција за подстицај развоја туризма, а очекује се даће на годишњој бази прикупљати око 150 млн евра.
Међутим, она добијају највеће субвенције од око 70 млн евра годишње, а преко тога остварују и губитке од око 20 млн евра.
Конкретније: да смањи фискално оптерећење зарада за 63 на 60% и даповећа улагања у изградњу инфраструктуре за око 300 млн евра.
Да би се остварило потребно укупно улагање, држава би годишње морала дау просеку инвестира око 600 млн евра у заштиту животне средине.
Железнице Србије су предузеће потпуно зависно од државне помоћи инајвећи појединачни прималац директних субвенција из буџета( око 100 млн евра годишње).
Инвестиције локала требало би повећати за најмање 250 млн евра, а преко половине средстава могуће је обезбедити реформама локалних јавних предузећа.
Инвестиције у комуналну инфраструктуру и заштиту животне средине је потребно имогуће повећати у 2020. години за око 130 млн евра( 15 млрд динара).
За повећање инвестиција у путну и железничку инфраструктуру у 2020. преостаје нешто испод 100 млн евра које би требало потрошити на приоритетне пројекте.
Процењујемо да би инвестиције локалне самоуправе у средњем року требало повећати за најмање 75% у односу на њихов садашњи ниво,односно за око 250 млн евра.
Планирани раст издвајања, мањи од 100 млн евра, довољан је тек да се у 2019. задржи приближно непромењено издвајање за у изградњу инфраструктуре у БДП-у тј.
У 2016. по овом основу одобрено је око 2 млрд динара, ау претходних десет година ова потпуно дискрециона подршка појединим самоуправама премашила је 100 млн евра.
Структурне реформе су трећи неопходан чинилац фискалне консолидације јер ће кроз неколико година дати преосталих 700 млн евра уштеда- уколико се отпочну одмах.
Преведено на годишњи буџет,то би значило да држава у наредним годинама треба да повећа годишња издвајања за заштиту животне средине за око 500 млн евра.
Повећање инвестиција у заштиту животне средине за нешто преко 100 млн евра које предлажемо у 2019. ни изблиза није довољно за решавање нагомиланих проблема у овој области.
Даљинско грејање представља комуналну делатност са релативно малим бројем запослених( око 6. 000), али са убедљиво 10 највећим годишњим приходима ирасходима од око 400 млн евра.
Јавни дуг је умањен за око 300 млн евра услед повољних кретања девизних курсева, док је појачано трошење државних депозита омогућило преостало смањење од око 400 млн евра.
Та средства се, уместо на потребне инвестиције, одливају на покривање губитака локалних јавних предузећа,која добијају огромне субвенције од преко 200 млн евра годишње.
Средства од скоро 400 млн евра јесу значајна, али су ипак недовољна у односу на све објективне потребе земље- због чега их је потребно одговорно усмерити тамо где су потребе највеће.
Додатни канал којим лоше вођење локалних финансија кочи раст БДП-а је систематски мањак инвестиција- годишњи недостатак јавних инвестиција локалне самоуправе је око 300 млн евра.
Дуг Петрохемије према НИС-у од 105 млн евра, готово је извесно да ова предузећа нису способна да предузму све неопходне мере за заштиту ваздуха и усклађивање с прописима ЕУ.
Држава тренутно троши око милијарду евра годишње на лоше пословање државних ијавних предузећа и до 2017. године тај трошак би морала да смањи за 400 до 500 млн евра.
Инвестиције у заштиту животне средине требало би повећати за преко 100 млн евра- за завршетак започетих пројеката и за појачану израду техничке документације за нове пројекте.
Та средства се, уместо на потребне инвестиције, одливају највећим делом на покривањегубитака локалних јавних предузећа, која добијају огромне субвенције од око 200 млн евра годишње.
Примера ради, инвестиције читавог сектора грејања тренутно износе свега око 20 млн евра, а требало би да буду 2-3 пута веће да би се поменути пројекти реализовали у предвиђеном року.