payment institution
платна институција
Програм активности ипословни план платне институције 6.
Programme of activities andbusiness plan of a payment institution 6.Платне институције су у највећем броју( 77%) у власништву једног или више физичких лица. Пројекција износа капиталних захтева у првој години пословања платне институције 8.
Projection of the amount of capital requirements for the first year of operation of the payment institution 8.Платни промет са иностранством резиденти могу обављати и преко платне институције и јавног поштанског оператора који пружа платне услуге, у складу са законом којим се уређују платне услуге.
Residents may perform payment transactions with foreign countries also via the payment institution and the public postal operator that provides payment services, in accordance with the law governing payment services.Домаћа правна и физичка лица имају квалификовано учешће у капиталу у 11 платних институција, а страна правна ифизичка лица у две платне институције.
Domestic legal and natural persons had a qualifying holding in the capital of 11 payment institutions, and foreign legal andnatural persons in two payment institutions.Платна институција обавештава Народну банку Србије о именовању и разрешењу, односно оставци,члана органа управљања и/ или руководиоца платне институције најкасније наредног радног дана од дана именовања, односно разрешења или оставке.
A payment institution shall notify the National Bank of Serbia of the appointment and dismissal orresignation of the managing body member and/or the director of a payment institution not later than the day following their appointment, dismissal or resignation.Платне институције и институције електронског новца дужне су да о насталим променама података који се уносе у регистре из ове тачке без одлагања обавесте Народну банку Србије, која те промене уписује у те регистре у року од три дана од дана пријема обавештења из овог става.
Payment institutions and electronic money institutions shall be required to notify the National Bank of Serbia immediately of any changes in data entered in the registers referred to in this Section, and the National Bank of Serbia shall enter these changes within three days from receiving such notification.Општи оквир је Директива о мрежној и информационој безбедности ЕУ, 129 којом се успостављају обавезе из области безбедности за битне пружаоце финансијских услуга,укључујући платне институције, берзе и инфраструктуру финансијских тржишта.
The EU Directive on Security of Network and Information System makes the general framework, 129 establishing security obligations for key financial service providers,including payment institutions, stock exchanges and financial market infrastructure.И броју запослених, податке из програма активности, планираног унапређења организационих, кадровских итехничких услова за пословање платне институције, очекиваних извора средстава, циљне групе клијената, као и евентуалног планираног ширења послова и организационе мреже.
And number of employees, data from the programme of activities, planned upgrading of organisational, personnel andtechnical conditions for the operation of the payment institution, expected sources of funds, target group of clients and possible expansion of business and organisational network.Платне институције које пружају услугу међународне новчане дознаке спадају у групу обвезника са највећим бројем пријављених извештаја о сумњивим активностима чији квалитет је у константном побољшању, с тим што је мали број пријављених извештаја у којима се експлицитно исказује сумња у прање новца, неко предикатно кривично дело или финансирање тероризма.
Payment institutions that provide the international money remittance service belong to the group of reporting entities with the highest number of submitted suspicious activity reports, whose quality is constantly improving, with a small number of submitted reports explicitly expressing suspicion of money laundering, a predicate crime, or financing of terrorism.Донето је и једно решење о одбијању захтева за давање дозволе за пружање платних услуга,једно решење о обустављању поступка за давање допуне дозволе услед одустанка платне институције од поднетог захтева, као и једно решење којим је платној институцији дата претходна сагласност за укључење добити из текуће године у основни капитал.
The NBS also adopted one decision on rejecting the application for the license for the provision of payment services,one decision on the suspension of the procedure for the issuance of a supplemented license as a payment institution gave up on the request, and one decision granting to a payment institution the previous consent for the inclusion of profit from the current year in core capital.Народна банка Србије уписаће у регистар платних институција сагласност за оснивање огранка платне институције у трећој држави која је тој институцији дата на основу одлуке којом се уређују ближи услови и начин давања и одузимања сагласности за отварање огранака платне институције..
The National Bank of Serbia shall enter in the register of payment institutions its approval for the establishment of a branch of the payment institution in a third country granted to that institution pursuant to the decision setting out detailed terms and conditions for granting and withdrawing approval for the establishment of branches of payment institutions..Пројекција износа капиталних захтева платне институције у првој години пословања представља пројекцију износа тих захтева израчунатих применом метода из члана 90. Закона који се јединствено примењује на све платне институције, у складу са одлуком Народне банке Србије којом се уређују капитал и адекватност капитала платних институција и институција електронског новца.
Projection of the amount of capital requirements for the first year of operation of a payment institution shall be a projection of the amount of these requirements calculated using the method specified in Article 90 of the Law which uniformly applies to all payment institutions, in accordance with the National Bank of Serbia's decision regulating capital and capital adequacy of payment and electronic money institutions..Овoм одлуком прописују се Контни оквир и садржина рачуна у Контном оквиру, садржина иформа образаца финансијских извештаја за привредна друштва која су добила дозволу Народне банке Србије да, као платне институције, односно институције електронског новца, пружају платне услуге, односно издају електронски новац, као и да обављају друге послове у складу са одредбама Закона о платним услугама" Службени гласник РС", бр.
This Decision lays down the Chart of Accounts and the contents of accounts in the Chart of Accounts,contents and format of financial statement forms for companies licensed by the National Bank of Serbia to engage, as payment institutions and/or electronic money institutions, in the provision of payment services and/or electronic money issuing, and to conduct other affairs in accordance with the provisions of the Law on Payment Services(RS Official Gazette, No 139/2014).Ако подносилац захтева намерава да платне услуге пружа као хибридна платна институција- у опису из става 1. ове тачке наводе се и процедуре којима ће се обезбедити да управљање платним системом и обављање других пословних активности не угрожава стабилност исигурност дела пословања платне институције који се односи на пружање платних услуга и не отежава вршење надзора над платном институцијом..
If the applicant intends to provide payment services as a hybrid payment institution, the description referred to in paragraph 1 hereof shall also include the reference to the procedures which would ensure that management of the payment system and performance of other business activities does not interfere with safety andsoundness of the segment of operation of the payment institution relating to provision of payment services and does not impede supervision over the payment institution..Ако подносилац захтева намерава да платне услуге пружа као хибридна платна институција- анализа из става 1. ове тачке садржи и процену ризика у вези са управљањем платним системом, односно оцену утицаја промена у обављању тих послова на пружање платних услуга, а нарочито анализу утицаја пословних активности које нису повезане с пружањем платних услуга на стабилност исигурност пословања платне институције.
If the applicant intends to provide payment services as a hybrid payment institution, the analysis referred to in paragraph 1 hereof shall also include the risk assessment relating to payment system management, i.e. assessment of the impact of changes in performance of these operations on the provision of payment services, and particularly the analysis of the impact of business activities not related to the provision of payment services on the safety andsoundness of operation of the payment institution.Регистар платних институција 2.
Register of payment institutions 2.Платна институција може водити само оне платне рачуне који се користе искључиво за извршавање платних трансакција.
Payment institutions may result in payment accounts used exclusively for payment transactions.Законом је омогућено и уређено пословање платних институција и институција електронског новца.
The Law introduces payment institutions and electronic money institutions and governs their operations.Платна институција може водити само оне платне рачуне који се користе искључиво за извршавање платних трансакција.
Payment institutions may use payment accounts held with them only for the execution of payment transactions.Под институцијом у смислу ове одлуке подразумевају се платна институција и институција електронског новца.
For the purpose of this Decision, institution shall imply payment institutions and electronic money institutions 2.Povećana je konkurencija u domenu pružanja platnih usluga, tako da danas, pored banaka,na našem tržištu posluje 13 platnih institucija i dve institucije elektronskog novca.
Competition in the field of payment services provision has increased- today, in addition to banks,13 payment institutions and two electronic money institutions operate in our market.Регистар платних институција садржи податке о: 1 платним институцијама које имају дозволу Народне банке Србије за пружање платних услуга; 2 заступницима платних институција у Републици Србији; 3 огранцима платних институција у трећим државама.
The register of payment institutions shall contain data on: 1 payment institutions licensed by the National Bank of Serbia to provide payment services; 2 agents of payment institutions in the Republic of Serbia; 3 branches of payment institutions in third countries.Платна институција, односно лице с квалификованим учешћем у платној институцији( у даљем тексту: квалификовани власник) дужни су да Народну банку Србије обавесте о стицању квалификованог учешћа у платној институцији најкасније наредног дана од дана стицања.
A payment institution and/or a person with qualifying holding in the payment institution(qualifying holder) shall inform the National Bank of Serbia about the acquisition of the qualifying holding in the payment institution by no later than the day following the acquisition.На крају 2018. године, у Републици Србији пословало је 13 платних институција и једна институција електронског новца, које су платне услуге пружале и преко мреже од 2. 263 заступника( наспрам 1. 359 заступника у 2017).
At end-2018, 13 payment institutions and one electronic money institution operated in Serbia, which also provided payment services through the network of 2,263 agents(vs. 1,359 in 2017).Народна банка Србије брисаће из одговарајућег регистра податке о платној институцији и институцији електронског новца ако је њихова дозвола за пружање платних услуга, односно за издавање електронског новца престала да важи.
The National Bank of Serbia shall delete data on a payment institution and an electronic money institution from the relevant register if the license for the provision of payment services and/or for electronic money issuing of the institution concerned ceased to be valid.Своју мрежу заступника, током 2018. године, наставило је да развија девет платних институција и једна институција електронског 115 Годишњи извештај о пословању и резултатима рада у 2018. новца, која, поред послова пружања платних услуга, активности у вези с дистрибуцијом електронског новца реализује преко разгранате мреже дистрибутера.
Nine payment institutions and one electronic money institution(which, in addition to the provision of payment services, implements the activities relating to the distribution of electronic money through a wide network of distributors) continued to develop their network of agents.Ако је платна институција добила дозволу за издавање електронског новца, подаци о тојинституцији уписују се у регистар институција електронског новца, а бришу се из регистра платних институција..
If the payment institution has been granted license for electronic money issuing, the data on that institution shall be entered in the register of electronic money institutions and deleted from the register of payment institutions..Извештај о поднетим притужбама и приговорима за период јануар-јун 2019. године Народна банка Србије Од тог броја притужби, 55, 9% се односило нарад друштава за осигурање, 43, 9%- на рад банака, 0, 1%- на рад платних институција, док на рад осталих давалаца финансијских услуга није било притужби.
In the period January-June 2019 National Bank of Serbia Insurance undertakings accounted for 55.9%,banks for 43.9% and payment institutions for 0.1%. There were no complaints against other financial services providers.Ако након добијања дозволе запружање платних услуга намерава да пружа услуге које нису утврђене у решењу о давању те дозволе, платна институција подноси Народној банци Србије захтев за допуну дозволе.
If, after obtaining the license to provide payment services,a payment institution intends to provide payment services that are not specified in the decision granting the license, a payment institution shall submit to the National Bank of Serbia the application to modify the license.
Резултате: 30,
Време: 0.0298