Примери коришћења Државна предузећа на Српском и њихови преводи на Енглески
{-}
-
Colloquial
-
Ecclesiastic
-
Computer
-
Latin
-
Cyrillic
На пример, некада државна предузећа прешла су у приватне руке.
Приватне компаније постед двоцифрени раст, док државна предузећа оштрице доле.
Нереформисана јавна и државна предузећа представљају најопаснији ризик за успешно спровођење фискалне консолидације.
Упркос реформама, слаба контрола над приватизацијом довела је многа успешна државна предузећа до банкрота.
Присуство државе у привреди и даље је велико, а државна предузећа су наставила да нагомилавају губитке.
Combinations with other parts of speech
Закон је одредио да су државна предузећа слободна да одлуче свој ниво производње у зависности од захтева потрошача.
Пружаоци услуга ваздушне навигације су или владина одељења, државна предузећа или приватизоване организације.
У августу 2000. године, влада је покренула други корак приватизације у којем се приватизовала многа велика државна предузећа.
Неефикасна државна предузећа су реструктурисана а непрофитабилна су одмах затворена што је довело до великих отпуштања радника.
Од новембра 2014. године плате веће од 25. 000 динара у јавном сектору,укључујући јавна и државна предузећа, умањене су за 10%.
Неефикасна државна предузећа су реструктурисана а непрофитабилна су одмах затворена што је довело до великих отпуштања радника.
Анализа Фискалног савета показује да је фискална консолидација која не би обухватала јавна и државна предузећа- унапред осуђена на неуспех.
Велики проблем јавног сектора у Србији представљају, углавном неуспешна, државна предузећа у приватизацији у којима још увек ради око 50. 000 запослених.
На списку санкција налазе се виши владини званичници изаконодавци, као и власници крупних предузећа и приватна и државна предузећа под њиховом контролом.
На листи 20 највећих загађивача ваздуха у 2016. доминирају државна предузећа из електроенергетског сектора, али и РТБ Бор, Азотара, Петрохемија, МСК и др.
Уз то, поменуте реформе( јавна и државна предузећа, Пореска управа) и структурна унапређења јавних финансија( повећање јавних инвестиција) такође подстичу привредни раст.
Држава је преузела већу улогу у економији, а државни капитализам је уведен куповином иобједињавањем мањих конкурентских приватних компанија у већа државна предузећа.
Влада је такође најавила да ће продати удео у два највећа државна предузећа, отворивши тако врата инфузији кеша који би могао да реши проблем несташице стране валуте.
Међутим, држава је потпуно подбацила у провођењу структурних реформи, па нереформисани јавни сектор,а пре свега јавна и државна предузећа, представљају и даље велики фискални ризик.
Прошло је већ 26 година од приватизације( када су бивша велика државна предузећа преко ноћи постала приватна, а у земљи се појавила читава класа богаташа), а људи још увек већином презиру богате људе.
Пре једне деценије, Вашингтон је са самопоуздањем убедио земље Латинске Америке да ће, ако се отворе за страну робу икапитал и ако приватизују државна предузећа, доживети велики скок у привредном расту.
Постојећа издвајања државе за јавна и државна предузећа неодржива су и уколико би остала на овом нивоу, а постоји ризик да би могла још више да се повећају уколико би се и неуспешно пословање ЕПС-а превалило на буџет.
Конкурс је отворен за све домаће и стране компаније, корпорације,јавна и државна предузећа, мала и средња предузећа, медијске куће, корпоративне фондове и фондације и појединце.
Само током 2016.године неуспешна државна предузећа у приватизацији( уз локална јавна предузећа и локалне самоуправе), направила су нови дуг према Србијагасу и ЕПС-у, који процењујемо на око 20 млрд динара.
То значи да би Влада морала да повећа издвајања за јавне инвестиције, али и реформише јавна предузећа( пре свега ЕПС)и приватизује државна предузећа( РТБ Бор, Петрохемију) како би и та предузећа започела нове инвестиционе циклусе.
Међутим, кључни проблеми јавних финансија који се односе на јавна и државна предузећа, јавну управу( здравство, просвета, локална самоуправа и др.) још увек нису стављени под контролу, мада су направљени неки помаци који воде ка почетку њиховог решавања.
Процена Фискалног савета је да је за решавање приоритетних проблема у заштити животне средине и комуналне инфраструктуре, годишње потребно издвојити око 500 милиона евра, а разлику од око 100 милиона требало би да обезбеде локалне самоуправе,јавна и државна предузећа.
Велика државна предузећа су пружала запосленима широк спектар социјалних и слободних активности, укључујући становање, спортске објекте и болнице, које су почеле да нестају 1970-их. Почетком 1950-их, стаљинистички режим је такође извршио велике промене у образовном систему.
Последње најаве највиших државних званичника о томе да ће се у догледно време наћи решење за поједине губиташе охрабрују, а Фискални савет сматра даби проблеми које имају готово сва јавна и државна предузећа морали систематски и одлучно да се решавају и( када се за њих издвајају буџетска средства)- транспарентно укључују у буџет и дефицит Републике.
Наставак консолидације уз реформе јавних и државних предузећа кредибилно смањују јавни дуг7.