Примери коришћења Јавне финансије србије на Српском и њихови преводи на Енглески
{-}
-
Colloquial
-
Ecclesiastic
-
Computer
-
Latin
-
Cyrillic
Јавне финансије Србије су у бољем стању него што се очекивало, али ти…?
Због тога је неопходно умањење јавног дуга које би вратило јавне финансије Србије у безбеднију зону.
Међутим, јавне финансије Србије далеко су од доброг стања и пут до њиховог потпуног оздрављења биће веома дуг.
Пето- најављују се пореска растерећења иповећања расхода која јавне финансије Србије не могу да апсорбују.
Уколико се то деси, због своје величине, проблеми ЕПС-а би највероватније разорили јавне финансије Србије.
Не само што сада јавне финансије Србије улазе у мирнију фазу, већ почињу да се убиру и додатни плодови спроведене фискалне консолидације.
Огромни трошкови јавних и државних предузећа прете да потопе јавне финансије Србије, а у 2014. години проблеми се додатно увећавају.
Међутим, ЕПС је убедљиво највеће предузеће у земљи и уколико би терет његовог неуспешног пословања пао на државу,то би вероватно потпуно урушило јавне финансије Србије.
Додатни проблем који прети да потпуно уруши јавне финансије Србије је неуспешно пословање јавних и државних предузећа и домаћих банака.
ЕПС је јавно предузеће чије лоше пословање тренутно представља вероватно највећи ризик по јавне финансије Србије, а његово реформисање не иде очекиваним темпом.
И поред достизања одрживог нивоа фискалног дефицита јавне финансије Србије још увек су далеко од уређених- што би требало имати у виду приликом усвајања буџета.
Уколико ЕПС не буде у стању да сам сервисира своје обавезе,то би због величине проблема вероватно потпуно урушило јавне финансије Србије и фискална консолидација би онда била немогућа.
Међутим, сваки евентуални спољни шок( попут оног из 2008. године)који би јавне финансије Србије затекао са јавним дугом на садашњем нивоу, водио би у кризу јавног дуга.
Јавне финансије Србије су, дакле, још увек далеко од оздрављења, а да би трајно оздравиле потребно је да се настави са спровођењем мера за смањивање високог фискалног дефицита и у 2016. и у наредним годинама.
Сада постоји већ и озбиљан ризик да неуспешно пословање убедљиво највећег државног предузећа,ЕПС-а, постане фискални трошак и величином проблема потпуно уруши јавне финансије Србије.
Добар пример за ове тврдње је ванредно и неоправдано повећање пензија из 2008,које је било један од главних разлога због ког су јавне финансије Србије у наредним годинама дошле у потпуно неодрживу позицију.
Фискални савет оцењује да јавне финансије Србије, прецизније, превисоки 7 јавни дуг који ће и у средњем року бити далеко изнад свог одрживог нивоа, не дају довољан простор за спровођење ових политика.
ЕПС до сада није био непосредно на терету буџета, алиприметно погоршање његовог пословања указује да би то могло да се деси- што би онда због величине овог предузећа вероватно потпуно урушило јавне финансије Србије.
Такође, већи раст пензија иплата у јавном сектору од раста БДП-а већ је у прошлости довео јавне финансије Србије на ивицу банкрота, који је избегнут болним мерама фискалне консолидације крајем 2014. године.
Влада дакле нема много избора у 2016. и неколико наредних година и биће јој потребна одлучност и оштра промена у начину управљања буџетом ипредузећима под њеном контролом како би јавне финансије Србије увела у мирније воде.
Због тога јавне финансије Србије и поред одличног, избалансираног, буџета још увек нису потпуно уређене, нити подстицајно утичу на привредни раст, по ком Србија знатно заостаје за другим земљама Централне и Источне Европе.
Предложени модел умањења пензија подразумева оштру прогресивност смањења пензија за коју се добијају релативно мале уштеде- због чега сматрамо да није оптималан.Умањење пензија је неизбежно у ситуацији у којој се тренутно налазе јавне финансије Србије.
Уколико се одговорна фискална политика не наставиу наредним годинама и не спроведу најважније структурне реформе, јавне финансије Србије трајно ће остати у несигурној зони у којој је довољан само један нови" шок" из иностранства и рецесија, да се поново појави непосредна опасност од избијања кризе јавног дуга.
Као што смо већ поменули, други део изазова који је у 2019. инаредним годинама пред Владом је то што јавне финансије Србије и поред успешно спроведене фискалне консолидације и даље имају велике структурне слабости- нереформисана јавна предузећа, неуређене буџете локалних самоуправа, недовољно ефикасну Пореску управу, нереформисане системе просвете, здравства и друго.
Počeli razgovori sa MMF-om- Javne finansije Srbije stabilne, potrebno održati fiskalnu disciplinu.
Javne finansije Srbije sada stabilne.
Ministar finansija Siniša Mali išef delegacije Međunarodnog monetarnog fonda( MMF) Džejms Rouf, složili su se u Beogradu da su javne finansije Srbije sada stabilne, ali da je neophodno da se održi fiskalna disciplina, da se nastavi smanjenje javnog duga i ojačaju institucije sistema.
Javne finansije Srbije i dalje loše.
U drugom poglavlju analizirali smo rezultate fiskalne konsolidacije 2015-2017. koja je u osnovi imala dva cilja: prvi, da se obuzda nekontrolisani rast javnog duga( i otkloni neposredna opasnost od izbijanja 4 fiskalne krize);i drugi, da se uspešnim sprovođenjem reformi javne finansije Srbije čvrsto postave na dugoročno održivu putanju.
Јавне финансије у Србији налазе се на неодрживој путањи.