По основу плаћања доцњи у 2013. дефицит би могао да се повећа на преко 4% БДП-а.
Based on the payment of arrears in 2013, the deficit could increase to around 4% of GDP.Плаћање обавеза по основу акумулираних доцњи требало би укључити у дефицит државе у 2013. години.
The payment of liabilities based on accumulated arrears should be included in the government deficit in 2013.Као резултат тога, у настојању дасе обезбиједи издржавање дјеце и плаћање доцњи, држава има овласти да.
As a result,in an effort to enforce child support and arrears payments, the state has the authority to.Критеријум за укључивање доцњи у јавни дуг требало би да буде кашњење у измирењу обавеза државе.
The criterion for the inclusion of arrears in the public debt would need to be the delay in settling the government liabilities.Критеријуми за укључивање дела издатих гаранција и акумулираних доцњи треба да буду формулисани и јасно исказани.
The criteria for inclusion of a part of issued guarantees and accumulated arrears need to be formulated and clearly articulated.Сматрамо да предвиђене уштеде највероватније неће бити одрживе и даће за последицу имати повећање доцњи у плаћању обавеза.
According to the Fiscal Council, the envisaged savings will most probably not be sustainable andtheir consequence will be increased delays in the payment of obligations.Плаћање дуга по основу доцњи је могуће извести на два начина: књижењем" испод црте", тј. без повећања дефицита, или укључивањем у дефицит.
The payment of debt based on arrears may be effected in two ways: by posting it"below the line" and without increasing the deficit, or by including it in the deficit.Уз све то, најављено решавање проблема нагомиланих доцњи ће додатно утицати на повећање расхода државе и самим тим и на још већи дефицит.
Furthermore, proclaimed settlement of the problem involving accumulated arrears will have an additional effect to state expenditure increase and thereby, to higher deficit.Такође сматрамо да би стање доцњи државе требало укључити у предложене кварталне циљеве извршења буџета у 2013. години, како би подаци о кретању доцњи у 2013. били видљиви и боље контролисани.
We also believe that the position of government arrears should be included in the proposed quarterly budget execution targets in 2013- so that the data on the arrears trend in 2013 would be visible and better controlled.Непостојање система за праћење основних информација попут доцњи и броја запосленихУ Србији не постоји систем за праћење доцњи буџетских корисника.
The lack of the system for monitoring basic information such as arrears and staffing levels There is no system for monitoring arrears of budget beneficiaries in Serbia.Узроци доцњи су бројни, при чему поред макроекономских околности, на њих утичу и устаљени пословни обичаји, пословна култура, али и асиметрија преговарачке и тржишне моћи између купаца и добављача.
There are numerous causes of delays, and apart from macroeconomic circumstances, they are influenced by usual business customs, business culture, but also the asymmetry of negotiating and market power between the customer and supplier.Поред тога, ако постоји висок ризик да целокупни износ одређених доцњи( путем репрограма потраживања) у будућности и формално постане део јавног дуга,онда све такве доцње треба укључити у јавни дуг.
Moreover, if there is a high risk that the entire amount of certain arrears(by way of claim rescheduling) formally becomes in the future a part of the public debt,then all such arrears need to be included in the public debt.Чак ни сада Министарство финансија нема контролу иподатке о неким најважнијим фискалним индикаторима локалне самоуправе попут доцњи- не зна се тачно колико локалне самоуправе дугују, коме и за које намене.
Even now, the Ministry of Finance has no control or data on some of the more importantfiscal indicators in local governments, such as arrears- there is no data on exactly how much local governments owe, to whom and for what purpose.Будући да је циљ фискалне консолидације и ограничавања дефицита у наредној годинизаустављање раста јавног дуга, сматрамо да нема много смисла повећавати јавни дуг по основу задуживања за плаћање доцњи, а после то не приказати и у дефициту.
Since the goal of fiscal consolidation and deficit restriction in next year is to stop the public debt accumulation,we believe that it does not make much sense to increase the public debt based on borrowing for the payment of arrears and then not present this in the deficit.У постојећим околностима буџетски корисници често имају мотив да преузимају веће обавезе од средстава која имају на располагању будући даје без могућности свеобухватног централизованог праћења доцњи јако тешко адекватно кажњавати овакве облике неодговорног фискалног понашања и финансијске недисциплине.
In these circumstances, budget beneficiaries often have the motive to assume obligations thatexceed their available funds, since without a comprehensive centralized monitoring of arrears it is very difficult to impose adequate sanctions on such forms of irresponsible fiscal behavior and lack of financial discipline.Требало би, међутим, задржати одређену резерву у тумачењу кретања јавних расхода, јер је држава неке своје интервенције, који су суштински јавни расходи, извршила ван буџета( интервенције у" Железари Смедерево",плаћање нагомиланих доцњи, интервенције у банкарском сектору).
However, one should be somewhat skeptical in the interpretation of the public expenditure trends, since some of the state interventions, which are basically public expenditures, were realized out of the budget(interventions in"Smederevo Steel Mill"(Železara Smederevo"),paying accumulated arrears, interventions in the banking sector).Оваквих примера је биломного у протеклим годинама, попут државног преузимања 300 милиона евра доцњи и дуговања ЈП" Путеви Србије" 2010. године, Републичког програма рефинансирања доцњи локалних самоуправа 2012. године, државног преузимања доцњи у области здравства 2013. године и др.
Such examples were common in recent years,such as when the state took over 300 million EUR of arrears and debts of the PE"Putevi Srbije" in 2010, the republic program of refinancing arrears of local governments in 2012, the state takeover of arrears in the health sector in 2013 and the like.Међутим, како се по правилу реализује свега 60-70% планираних прихода, велики део преузетих обавеза не плаћа се током године ипостаје дуг у виду доцњи- чија се отплата одлаже за наредне године.
However, as only 60-70% of the planned revenue is actually collected, as a rule of thumb, a large share of obligations undertaken is not paid throughout the year andbecomes debt in the form of arrears- the payment of which is postponed for the following years.Настанак и гомилање доцњи не само да отежава привредну активност у држави већ и представља извор озбиљних буџетских ризика- када терет финансирања доцњи прерасте финансијске могућности појединачних буџетских корисника, овај трошак бива преваљен на републички буџет и пореске обвезнике.
Creation and accumulation of arrears not only makes economic activity in the country difficult, but it is also a source of serious budgetary risks- when the burden of financing arrears exceeds the financial capabilities of individual budget beneficiaries, these costs are transferred to the state budget and taxpayers.Оштро смањење дискреционих расхода( набавка робе и услуга, субвенције и нето буџетске позајмице), како је планирано, у 2012. години биће тешко остварено иу крајњем исходу може да доведе до опасног одлагање измирења обавеза( доцњи) Републике или евентуелно до повећања ових позиције приликом ребаланса буџета.
The sharp decrease of discretionary spending(purchase of goods and services, subsidies and net budgetary lending), as planned, will be hard to be achieved in 2012 andmay ultimately lead to a dangerous postponement in the meeting of obligations(arrears) by the Republic or to a possible increase of these items on the occasion of the budget revision.То се извесно односи, на шта сам више пута упозоравао, и на област заштите података о личности у којој су у последњих неколико година неусвајањем стратешких докумената, закона или подзаконских аката, почињени пропусти и доцње који су заиста готово несхватљиви. Али какви год да су пропусти нису неотклоњиви,штетни ефекти тих пропуста и доцњи могу се ипак отклонити.
This will most certainly be the case- as I have warned time and again- in the field of personal data protection, where, in recent years, failures to adopt strategic documents, laws or secondary legislation have resulted in omissions and delays that are virtually beyond belief. However, none of those omissions, no matter what their nature, are beyond repair;the harmful effects of those omissions and delays can still be eliminated.Иако Министарство финансија иУправа за Трезор прикупљају извештаје о стању доцњи појединачних буџетских корисника, ови извештаји се не могу сматрати свеобухватним( јер не покривају све буџетске кориснике, нарочито у сегменту индиректних буџетских корисника) нити сасвим поузданим будући да не постоји кредибилан систем провере информација које буџетски корисници достављају.
Although the Ministry of Finance andthe Treasury Department collect reports on the status of arrears of individual budget beneficiaries, these reports can't be considered as comprehensive(since they do not cover all budget beneficiaries, especially in the area of indirect budget beneficiaries) nor are they entirely reliable since there is no credible system that would verify the information submitted by the budget beneficiaries.Држава планира и додатна директна задужења попут оног за хитне интервенције из робних резерви у износу од 10, 5 млрд динара, као и 45 млрд динара за регулисање дуга организација обавезно социјалног осигурања иочување финансијске стабилности, што додатно потврђује наш претходно изнети став да део доцњи треба укључити у јавни дуг.
The Government also plans additional direct borrowings like the one for urgent interventions from commodity reserves in the amount of 10.5 billion dinars, and 45 billion dinars for regulation of the debt of the obligatory social insurance organizations and preservation of the financial stability,which additionally confirms the Fiscal Council's previously presented view that a part of the arrears need to be included in the public debt.Grčka stoga nije više u docnji prema MMF-u”, rekao je šef komunikacija u MMF-u Geri Rajs.
Greece is therefore no longer in arrears to the IMF," said Gerry Rice, director of communications at the IMF in a statement on Monday.Доцње стварају проблем у погледу токова готовине и негативно утичу на пословну активност, посебно микро и малих предузећа.
Delays create problem with regards to cash flows and have a negative impact on business activity, especially of micro and small companies.Као и у случају извештаја о доцњама, поставља се питање свеобухватности и кредибилности достављених података о запосленима.
As in the case of reporting on arrears, the issue of comprehensiveness and credibility of submitted data on employees is present here as well.Због тога сматрамо да су доцње РФЗО потенцијални јавни дуг који ће повећати садашњи ниво јавног дуга за додатних 0, 5% БДП-а.
It is therefore believed that RHIF arrears are a potential public debt which will raise the current public debt level by additional 0.5% of GDP.Додатно- део кашњења у отплати обавеза( доцње) различитих нивоа власти, који процењујемо на око 0, 5% БДП-а, треба такође укључити у јавни дуг.
Additionally, a part of late repayments of the obligations(arrears) of different government levels, estimated to be around 0.5% of GDP, needs also to be included in the public debt.Grčka stoga nije više u docnji prema MMF-u”, rekao je šef komunikacija u MMF-u Geri Rajs.
Greece is therefore no longer in arrears to the IMF,” said IMF spokesman Gerry Rice.Уколико је оно дуже од 60 дана, доцње треба укључити у јавни дуг.
If it is longer than 60 days, the arrears need to be included in the public debt.
Резултате: 30,
Време: 0.0253