Reducing the fiscal burden on earnings certainly discourages the grey economy.
Најефикаснија пореска мера за подстицај привредном расту јесте смањење фискалног оптерећења зарада.
The most efficient tax measure for incentivizing economic growth is the decrease in the fiscal burden on salaries.
Наиме, економски мотив за смањење фискалног оптерећења зарада био је у томе да се растерети приватни сектор и тако убрза привредни раст.
Namely, the motive for the decrease of fiscal burden on labour was to reduce the burden on the private sector, spurring economic growth.
Две конкретне мере којима би се то постигло су смањење фискалног оптерећења зарада и повећање учешћа јавних инвестиција у БДП-у.
Two concrete measures to achieve this are the decrease in the fiscal burden on salaries and the increase in the share of public investments in GDP.
Буџетом за 2019. предвиђа се смањење фискалног оптерећења зарада са 63 на 62% што је корак у добром смеру, али ово растерећење могло је да буде још веће.
The 2019 budget plans for a decrease of fiscal burden on labour from 63 to 62%, which is a step in the right direction, but the relaxation could have been even larger.
Од 2019. укида се уплата доприноса за случај незапослености на терет послодавца( 0, 75% бруто зараде),што ће резултирати укупним умањењем фискалног оптерећења зарада са 63 на 62%.
From 2019, the unemployment contribution paid by the employer will be eliminated(0.75% of gross salary),resulting in an overall decrease of fiscal burden on labour from 63 to 62%.
Отуда је са економског становишта приоритет смањење фискалног оптерећења зарада како би се унапредила конкурентност домаће радне снаге и стимулисало запошљавање и инвестирање привреде.
Therefore, a decrease in the fiscal burden on salaries is a priority from the economic viewpoint, to improve the competitiveness of the domestic workforce and stimulate employment and investments of businesses.
Фискална стратегија исправно препознаје да би будуће пореско растерећење привреде требало усмерити на умањење фискалног оптерећења рада( доприноси и порез на зараде).
The Fiscal Strategy has correctly recognized that the future tax relief of the economy should be directed at lowering the fiscal burden on labour(contributions and personal income tax).
Буџет за 2019. предвиђа незнатно смањење фискалног оптерећења зарада, са 63 на 62%( и неке мање и специфичне пореске олакшице), а планирано повећање улагања у инфраструктуру уместо 300 млн евра износи испод 100 млн евра.
The 2019 budget envisages a minute decrease of the fiscal burden on labour, from 63 to 62%(and some smaller and more targeted tax incentives), while the planned infrastructure investments are increased by less than 100 m Euros, instead of by 300 m.
У првој фази она би се повећала на 20% у 2012. години, а онда би се тек у другој, од првог јануара 2013,додатно повећала на 22%- заједно са смањењем фискалног оптерећења на рад.
One possible scenario was to raise the VAT rate in two phases instead of one-first to 20 percent in 2012, andthen, as of January 1, 2013, to 22 percent-meanwhile relieving the fiscal burden on labor.
Другим речима, смањење просечног фискалног оптерећења рада са 63 на 60% представљало би фискалну стимулацију домаћој производњи у износу од око 200 млн евра( за колико би се умањили јавни приходи).
In other words, a decrease in the average fiscal burden on labour from 63 to 60% would represent a fiscal stimulus for domestic production in the amount of about 200 million Euros(which would correspond to the decrease in public revenues).
У 2019. ће бити расположиво 400-450 млн евра буџетских средстава за подстицај привредном расту( pro-growth политике)- смањење фискалног оптерећења зарада и повећање јавних инвестиција.
In 2019, 400-450 million Euros will be available in the budget for economic growth incentives(pro-growthpolicies)- reduction of the fiscal burden on salaries and public investment increase.
Једна од добрих мера за подстицање инвестиција приватног сектора је снажније смањење фискалног оптерећења рада у наредним годинама, како би приватна предузећа побољшала своју ценовну конкурентност и имала више средстава за инвестирање.
One of the good measures for the stimulation of private investments is in a larger decrease of the fiscal burden on labour in the years to come, allowing private enterprises to increase their price competitiveness and have more funds available for investments.
У првој фази она би се повећала на 20% у 2012. години, а онда би се тек у другој,од првог јануара 2013, додатно повећала на 22%- заједно са смањењем фискалног оптерећења на рад.
In the first phase, it would be increased to 20 percent in 2012, and then, in the second phase, as of January 1, 2013,it would additionally be increased to 22 percent- along with the decrease of fiscal burdening on the labor.
На крају, фискалне прогнозе у средњем року( пројекција доприноса и пореза на зараде) указују на то да неће бити даљег смањивања фискалног оптерећења зарада- и поред најава из Владе да је умањење фискалног оптерећења зарада у 2019. са 63 на 62% био само први корак ка даљем растерећењу зарада у наредним годинама.
Finally, fiscal forecasts in the medium term(forecasts of contributions and income tax) indicate that there will be no further decrease of the fiscal burden 3 on labour, despite the Government's announcement that the decrease of the fiscal burden on labour from 63% to 62% in 2019 is just the first step in further relaxation in the upcoming years.
Најважније мере из нацрта Стратегије које могу позитивно утицати на привредни раст су планирано повећање јавних инвестиција и смањење фискалног оптерећења рада- али оне нису довољне, нити су детаљно разрађене.
The most important policy measures from the Draft Strategy that can have a positive impact on economic growth are the planned public investments increase and a decrease on the fiscal burdenon labour- but they are not enough, nor are they elaborated in sufficient detail.
За остваривање тих претпоставки неопходни су и одговарајући политички услови- они треба да омогуће стабилно функционисање економског система, брз наставак приватизације иефикасну макроекономску политику, која ће обезбедити ценовну стабилност у оквирима једноцифрене инфлације, и фискално прилагођавање са смањивањем фискалног оптерећења и буџетског дефицита.
Realization of these assumptions requires adequate political conditions- they have to allow a stable functioning of the economic system, a fast resumption of privatization andan efficient macroeconomic policy that will ensure the price stability within one-digit inflation, and fiscal adjustment with a lowering of fiscal burden and budget deficit.
Анализа Фискалног савета показује да ће у 1 2019. буџет располагати са 400-450 млн евра које би требало усмерити на две најефикасније фискалне мере за подстицај привредном расту: 1 смањење фискалног оптерећења зарада и 2 повећање јавних инвестиција.
Fiscal Council's analysis shows that in 2019, the budget will contain a fiscal space of 400-450 million Euros that should be directed into the two most 1 efficient growth-promoting fiscal measures: 1 decrease in fiscal burden on salaries and 2 public investment increase.
Законски рок за повраћај ПДВ-а је 45 дана, али сматрамо да нема разлога да привредници толико чекају ако имају уредне папире. Привредницима би пуно значило датај новац добију што пре због ликвидности. У наредном периоду планирамо и умањење фискалног оптерећења зарада, као и доношење посебног пакета пореских подстицаја за иновативне активности.
The legal deadline for VAT refunds in 45 days, but we consider that there's no reason for business people to receive that money as soon as possible. In the following period,we are also planning to reduce fiscal burden on income, as well to adopt a special package of tax incentives for innovative activities.
Конкретније: да смањи фискално оптерећење зарада за 63 на 60% и да повећа улагања у изградњу инфраструктуре за око 300 млн евра.
In more concrete terms: to decrease fiscal burden on salaries from 63 to 60% and increase investments in infrastructure development by about 300 m Euros.
Најефикаснији економски начин да се умањење пореза пренесе на убрзање привредног раста је да се умањи фискално оптерећење рада.
The most efficient way to translate tax cuts into growth acceleration in the economy is to decrease the fiscal burden on labour.
У оквиру такве реформе повећали би се приходи од ПДВ,пореза на имовину и пореза на добит, док би се смањило фискално оптерећење рада и смањиле/ укинуле бројне квазифискалне дажбине.
Within such reform would increase the revenues based on VAT, property tax andprofit tax, while fiscal burden on labor would decrease and numerous quasi fiscal imposts would be lowered/abolished.
Фискални савет, дакле, снажно подржава намеру Владе да у средњем року смањи фискално оптерећење рада, али напомињемо и то да би следећи важан корак требало да буде да се у ревидираној Фискалној стратегији одреди циљани ниво пореза и доприноса на зараде коме ће се тежити, као и период и динамика прилагођавања у наредним годинама.
The Fiscal Council, therefore, strongly supports the Government's intention to reduce the fiscal burden on labour in the medium term, but we note that the next important step should be to determine the target level of personal income tax and contributions on salaries in the revised Fiscal Strategy, as well as the period and dynamics of adjustment in the upcoming years.
Влада разматра решавање овог питања на два начина:( 1) реституцијом у натури тамо где је то још увек могуће; и( 2) финансијском реституцијом у осталим случајевима, али,следећи пример других земаља, у складу са способношћу државе да преузме додатно фискално оптерећење.
The government is considering resolving the restitution issue based on two principles:(1) using in kind restitution where still possible; and(2) financial restitution for other claims, although, following the lead of other countries,subject to a cap consistent with Serbia's capacity to assume the additional fiscal burden.
Иако би повећање пореза могло у принципу да спречи повећање фискалног дефицитана нивоу централне државе, овај приступ није пожељан са макроекономског становишта јер би се на тај начин знатно повeћало фискално оптерећење привреде и јавна потрошња у Србији- чије је учешће у БДП већ сада међу највишим у земљама у транзицији.
Although the higher tax could, in principle, prevent increase of the fiscal deficit at the central Government level,this approach is not desirable from the macroeconomic point of view as in this way would considerably increase the fiscal burden of the economy and public consumption in Serbia- whose share in GDP is already among the highest in the countries in transition.
Ово указује на то да економски проблеми у Европи не произилазе из неадекватне тражње, већ али из лошег функционисања тржишта,превеликих фискалних оптереćења, строге регулиције и релативно лошег образовања.
This suggests that Europe's economic problems stem not from inadequate demand, but from poorly functioning markets,excessive fiscal burdens, overregulation, and poor education.
Поређење фискалних оптерећења на дизел гориво и моторни бензин 10 земаља из окружења, показало је да је фискалнооптерећење у Србији на дизел гориво и бензин једно од најнижих у окружењу.
A comparative analysis of fiscal burdens on diesel fuel and gasoline in 10 neighboring countries showed that fiscal levies on diesel fuel and gas in Serbia are among the lowest in the region.
Оптерећење фискалним и парафискалним наметима у почетној фази пословања, са посебним акцентом на порез на лична примања и доприносе на обавезно социјално осигурање, представљају један од кључних проблема које су наводили учесници из различитих делатности.
Fiscal and para-fiscal burden in the initial phase, especially individual income tax and contributions for compulsory social insurance, is one of the key problems cited by respondents working in various economic activities.
English
عربى
Български
বাংলা
Český
Dansk
Deutsch
Ελληνικά
Español
Suomi
Français
עִברִית
हिंदी
Hrvatski
Magyar
Bahasa indonesia
Italiano
日本語
Қазақ
한국어
മലയാളം
मराठी
Bahasa malay
Nederlands
Norsk
Polski
Português
Română
Русский
Slovenský
Slovenski
Svenska
தமிழ்
తెలుగు
ไทย
Tagalog
Turkce
Українська
اردو
Tiếng việt
中文