Примери коришћења Nacionalni saveti на Српском и њихови преводи на Енглески
{-}
-
Colloquial
-
Ecclesiastic
-
Computer
-
Latin
-
Cyrillic
Nacionalni saveti isključivo se finansiraju iz budžeta.
Ovo može biti samo dobro, jer niko, pa ni nacionalni saveti, ne bi trebalo da ima ekskluzivno pravo na informisanje na manjinskim jezicima.
Nacionalni saveti su legitimni reprezenti manjinskih naroda u Srbiji, ali ako ne direktno državni, oni su ipak paradržavni organi.
Novinarska udruženja i medijske asocijacije nezadovoljni su ičinjenicom da će Nacionalni saveti nacionalnih manjina, prema Predlogu strategije, imati mogućnost da budu osnivači medija, i to ne samo štampanih.
Nacionalni saveti su, pokazala je praksa barem u pojedinim slučajevima, svoju ulogu osnivača medija pobrkali sa pojmom vlasništva nad medijima.
Labudović dodaje da direktor iglavni i odgovorni urednici Radio-televizije Vojvodine ne mogu da odgovaraju za uređivačku politiku, ako im tri četvrtine odgovornih urednika postavljaju Nacionalni saveti, te da RTV praktično gubi nezavisnost i samostalnost na tri od pet radijskih i televizijskih programa koje emituje.
Nacionalni saveti traže da budući ministar za nacionalne manjine i ljudska prava bude imenovan uz njihovu saglasnost.
Ocenio je da je važno da lokalni elektronski mediji ostanu u javnom vlasništvu, jer se pokazalo da je privatizacija bila loše rešenje.- Zato ne razumem zbog čega bi trebalo nastaviti sa lošim rešenjima- kazao je Pastor. Prema njegovim rečima,kada su u pitanju mediji čiji su osnivači nacionalni saveti manjina, tu ne treba strepeti od privatizacije, jer zakoni propisuju da nacionalni saveti mogu da budu osnivači medija.
Nacionalni saveti će, kako je naglasila, biti obavezni da medijima koje formiraju garantuju najveću moguću autonomiju u skladu sa evropskim standardima u toj oblasti.
Zajedničko saopštenje izdali su nacionalni saveti mađarske, slovačke, rusinske, rumunske, bunjevačke, hrvatske i ukrajinske nacionalne manjine u Vojvodini.
Nacionalni saveti du~ni su da posle odr~anih izbora u skladu sa ovim zakonom usklade svoje statute sa ovim zakonom u roku od 20 dana od dana njihovog konstituisanja.
U oblasti sufinansiranja glasila na jezicima nacionalnih manjina, konsultovani su nacionalni saveti koji su dali preporuke glasila, a prema kriterijumima Ministarstva kulture biće finansirani troškovi štampanja, distribucije, kao i zarade najviše deset zaposlenih, u visini prosečne bruto zarade.
Nacionalni saveti du~ni su da rad svojih organa usklade sa ovim zakonom najkasnije 40 dana od konstituisanja nacionalnih saveta u skladu sa ovim zakonom.
Ona se ogleda u tome što nacionalni saveti imenuju upravne, izvršne i uređivačke organe medija kojima su osnivači, upozorava Žigmanov.
Nacionalni saveti koji su izabrani pre stupanja na snagu ovog zakona, a iji je mandat istekao, nastavljaju da rade do izbora, odnosno konstituisanja nacionalnog saveta prema odredbama ovog zakona.
Ovaj Zakon utvrđuje da su Nacionalni saveti predstavnička tela koja nacionalne manjine predstavljaju u oblasti obrazovanja, kulture, informisanja na manjinskom jeziku i upotrebe jezika i pisma.
Nacionalni saveti, dodaje se, ne žele i ne mogu da se odreknu ostvarivanja prava pripadnika svojih zajednica u oblasti elektronskih medija, naročito u programskim i kadrovskim pitanjima.
MDULS ističe da su nacionalni saveti tela koja najefikasnije ostvaruju Ustavom garantovana manjinska prava na samoupravu u obrazovanju, kulturi, informisanju i upotrebi jezika i pisma.
Nacionalni saveti du~ni su da, po sprovoenju prvih narednih izbora za lanove nacionalnih saveta, usklade svoje statute sa ovim zakonom u roku od 20 dana od dana njihovog konstituisanja.
( Danas, 28. 09. 2011) Manjinski mediji Nacionalni saveti nacionalnih manjina mogu biti osnivači javnih glasila na jeziku nacionalne manjine za koju su osnovani, predviđa se konačnim tekstom predloga medijske strategije.
Nacionalni saveti Rumuna i Rusina po preuzimanju osnivačkih prava medija sa Skupštine Vojvodine, prvo su pribegli izborima novih upravnih odbora i smenama direktora i urednika ovih listova.
U praksi, Nacionalni saveti postaju tela kojima upravljaju političke stranke nacionalnih manjina čime se vrši neprihvatljiv politički uticaj na medije.
Budući da su nacionalni saveti de facto sačinjeni od predstavnika manjinskih političkih partija, Zakon o javnom informisanju i medijima propisao je izvesne zaštitne mehanizme koji treba da spreče njihov neprimereni politički uticaj na manjinske medije.
Podsetimo, nacionalni saveti ovlašćeni su da osnivaju medije, da preuzimaju osnivačka prava nad drţavnim manjinskim medijima, ali i da daju predloge za raspodelu sredstava koja se dodeljuju putem javnog konkursa iz budţeta manjinskim medijima.
Nacionalni saveti mogu da donose odluke u vezi sa uređivačkom politikom medija, biraju glavnog urednika, a pri tom se ne poštuje ono na šta ih obavezuje Zakon o informisanju: da uređivačka politika bude slobodna i nezavisna smatra medijski stručnjak Žužana Serenčeš.
Nacionalni saveti trebalo bi da do kraja aprila dostave Ministarstvu pisane zahteve za udžbenike, kako bi se tokom maja meseca izradili memorandumi za nove i aneksi za postojeće udžbenike, čije štampanje bi potom završio Zavod za udžbenike do početka nove školske godine, istakla je Viček.
Nacionalni saveti su tela koja predstavljaju nacionalne manjine u oblasti obrazovanja, kulture, obaveštavanja na maternjem jeziku i sluţbene upotrebe jezika i pisma, te učestvuju u procesu odlučivanja ili odlučuju o pitanjima iz tih oblasti i osnivaju ustanove, privredna društva i druge organizacije iz ovih oblasti.
Dalje, nacionalni saveti upravnom odboru predlažu imenovanje odgovornog urednika programa na jeziku te nacionalne manjineod kandidata koji se prijave i ispunjavaju uslove konkursa, odnosno daju mišljenje o kandidatima za odgovornog urednika programa na jezicima nacionalnih manjina, ukoliko se odgovorni urednik imenuje za više programa na jezicima nacionalnih manjina.
Ako se manjinski mediji čiji su osnivači nacionalni saveti ne budu ANEM Monitoring Izveštaj br. 64, za septembar 2015. finansirali iz sredstava namenjenih za sufinansiranje projekata, budući da se i inače finansiraju iz javnih prihoda- posredno preko nacionalnih saveta, to otvara prostor da se iz sredstava namenjenih za sufinansiranje projekata finansiraju drugi manjinski mediji, te da dođe do pluralizacije izvora informisanja i demonopolizacije javnog informisanja na manjinskim jezicima.
Националним саветима националних. .