Примери коришћења Фискална правила на Српском и њихови преводи на Енглески
{-}
-
Colloquial
-
Ecclesiastic
-
Computer
-
Latin
-
Cyrillic
Према Вашем мишљењу,да ли су фискална правила у Србији добро дефинисана?
Општа фискална правила одређују да циљни годишњи фискални дефицит у средњем року износи 1% БДП.
ЕУ је казнила Грчку због њене раскалашности, аспремна је и да казни Италију уколико прекрши фискална правила ЕУ.
Прекршена су фискална правила, а јавни дуг је знатно прекорачио ограничење од 45% БДП-а, достигавши скоро 60% у 2012. години.
Законом о буџетском систему су дефинисана два општа фискална правила која се односе на фискални дефицит и висину јавног дуга.
Combinations with other parts of speech
Употреба придјева
основна правилаnova pravilaједноставна правилаиста правилаодређена правиласледећа правилаzlatnih pravilaпосебна правилаsopstvena pravilaважно правило
Више
У Србији су изменама и допунама Закона о буџетскомсистему у октобру 2010. године установљени Фискални савет и фискална правила.
Јерменија је ревидирала фискална правила земље 2018. постављајући дозвољени праг за јавни дуг у износу од 40, 50 и 60% БДП-а.
Влада је пристала на дефицит од 4, 25% БДП-а чиме су испуњена фискална правила која се односе на консолидовани дефицит опште државе.
Али ће француске реформе успети само уколико Немачка пристане на великодушнија фискална правила и подржи монетарне политике које ће донети корист слабијим чланицама еврозоне.
Посебна фискална правила обезбеђују да се смањење фискалног дефицита у односу на БДП, највећим делом оствари преко смањења текућих јавних расхода.
Како сам и поменуо, поштовање тих правила у наредним годинама биће својеврстан изазов,што ће бити случај и у већини земаља широм света које усвајају фискална правила.
На овај дуг међутим, по Закону о буџетском систему,који дефинише фискална правила, треба додати и негарантовани дуг локалне самоуправе који је у децембру износио 1, 4% БДП-а.
Због тога Фискални савет процењује да ће на крају 2011. године јавни дуг премашити 46% БДП-а, односно даће бити изнад границе од 45% БДП-а коју прописују фискална правила.
Фискална правила постављају ограничења пред фискалну политику, како би се ојачала буџетска дисциплина, побољшала координација између различитих нивоа власти и смањила несигурност у погледу будуће фискалне политике.
Под оптимистичном претпоставком да ће од 2013. године започети солидан опоравак привреде- ако би реални раст БДП-а у 2013. години износио 3% и у 2014.години 4%, фискална правила би предвиђала смањивање дефицита државе на 3, 7% БДП-а у 2013. години и на 2, 9% БДП-а у 2014. години.
Уз јавни дуг и 3 дефицит, фискална правила требало би да пропишу и одрживу индексацију пензија и плата у општој држави, јер су ово убедљиво највећи јавни расходи чији би неутемељен раст кад-тад урушио јавне финансија( чак и када не би у прво време угрожавали дефицит).
Сматрам да међу нашим приоритетним опцијама не треба да буду емисије обвезница намењених домаћем тржишту, а деноминованих у еврима или везаних за евре. Према Вашем мишљењу,да ли су фискална правила у Србији добро дефинисана? Наша фискална правила су у складу са врхунским искуством савремене теорије и праксе.
Да би испунио постављене циљеве, Фискални савет проверава макроекономске и фискалне претпоставке коришћене за израду Владиних докумената, даје независну и кредибилну оцену економске политике, процењује фискалне ризике и вероватноћу да ће Влада испунити фискалне циљеве у будућности,процењује у којој мери је Влада у прошлости поштовала фискална правила која је утврдила.
Друго опште фискално правило одређује да дуг општег нивоа државе, не укључујући обавезе по основу реституције,неће бити већи од 45% БДП. Посебна фискална правила обезбеђују да се смањење фискалног дефицита у односу на БДП, највећим делом оствари преко смањења текућих јавних расхода.
У том контексту, Програм економске реформе нам помаже да јавне ресурсе користимо у складу са приоритетима и да унапредимо квалитет економског управљања у циљу повећања конкурентности и елиминисања баријера привредном расту,при том поштујући солидна фискална правила и учвршћујући напоре који су до сада постигнути консолидацијом.“ Гувернер Табаковић је том приликом изјавила:„ Као што су ЕЦБ и ЕК констатовале, Србија је забележила значајан напредак 2016. на плану макроекономске стабилизације и смањењу унутрашњих и спољних неравнотежа.
Добро је што се Стратегијом планира унапређење и реафирмација фискалних правила.
Нижи привредни раст према фискалним правилима води повећању фискалног дефицита консолидоване државе.
Potrebna su fiskalna pravila, kao i sankcije.
Нижи привредни раст према фискалним правилима води ка повећању фискалног дефицита.
Jačanje fiskalnih pravila će obezbediti održivost budžetske politike na srednji rok.
У супротном, дошло би до грубог кршења фискалних правила, дозвољени дефицит у 2012. години би био премашен за трећину, што би нарушило фискалну одрживост и макроекономску стабилност.
Одступање од европских фискалних правила могло би да италијанске финансије стави под строжу пажњу Брисела и суочи чак са одређеним ограничењима.
Разговарали смо о опцијама за јачање фискалних правила, укључујући поновно увођење индексације пензија у 2020. години", навео је Руф у саопштењу.