Примери коришћења Буџетског процеса на Српском и њихови преводи на Енглески
{-}
-
Colloquial
-
Ecclesiastic
-
Computer
-
Latin
-
Cyrillic
То се тиче и државних компанија, икоришћења државних актива, и буџетског процеса на свим нивоима: од федералног до општинског.
Редослед развоја иунапређења буџетског система Није могуће прескакати логичан хијерархијски редослед унапређења и развоја буџетског процеса.
Информације презентоване у програмском буџету су резултат буџетског процеса и преговора о планираним активностима, пројектима и програмима буџетских корисника.
Непостојање системског иконзистентног механизма за процену трошкова финансирања постојећих активности буџетских корисника представља један од кључних недостатака буџетског процеса.
Конференција у априлу 1990. одобрила је опсежне политичке реформе, укључујући стварање националног Сената,децентрализацију буџетског процеса, слободу окупљања и штампе и укидање услова за излазну визу.
Combinations with other parts of speech
Употреба придјева
патолошког процесаметаболичке процесеmirovni procesупални процесizborni procesинфламаторни процесједноставан процесзапаљеног процесаposlovnih procesačitav proces
Више
Одсуство адекватних информација ирезултата у овој( првој) фази буџетског процеса подрива напоре за утвђивање приоритета у јавној потрошњи, као и кредибилност планова који се касније презентују у Фискалној стратегији.
Циљ сарадње је реформа управљања јавним финансијама,развој капацитета Пореске управе, унапређење буџетског процеса, као и развој интегрисаног система финансијске контроле.
У овоме делу текста се осврћемо на напредније фазе буџетског процеса, као што су програмски буџет и индикатори перформанси, као и на предуслове које је неопходно испунити како би увођење напреднијих буџетских процеса дало очекиване резултате.
На пример, Душан Вујовић наглашава мањак кадровских капацитета као озбиљан ограничавајући фактор даљег унапређења буџетског процеса( видети:" Студија о делотвотном коришћењу индикатора перформанси у процесу израде буџета и планова у јавном сектору", УСАИД Пројекат за боље услове пословања, април 2012. године).
Имајући у виду комплексност и сложеност буџетског процеса, који у случају Републике Србије укључује близу 200 директних буџетских корисника и око 4. 000 индиректних буџетских корисника, већина земаља се приликом припреме и разраде државног буџета ослања на специјализована софтверска решења.
Отуда би у наредном периоду требало развити системско решење којим би централни регистар био интегрисан у оквир буџетског процеса- тако што би се адекватно централизовала/ објединила исплата зарада( за највећи број) запослених у сектору опште државе, на сличан начин како је пре десетак година обједињена исплата запослених у сектору државне администрације.
Непоштовање буџетског календара додатно урушава кредибилитет буџетског процеса и доприноси томе да буџетски корисници често троше више од износа средстава прописаних Законом о буџету- што захтева ребаланс буџета током године.
Иако се у пракси инструкције буџетским корисницима( најчешће) правовремено шаљу, ММФ( 2013) закључује даинформације добијене у овој фази буџетског процеса практично ни не утичу на финални садржај буџета- услед раније поменутог проблема нераздвајања трошкова постојећих и нових политика, као и чињенице да се прописани( индикативни) лимити за појединачне буџетске кориснике не поштују.
On ne razumije budžetski proces niti strukturu komiteta.
Ово је свакако корак уназад у буџетском процесу.
Ово је свакако корак уназад у буџетском процесу.
Zadužena je za pružanje podrške Ministarstvu finansija iprivrede u pogledu različitih aspekata reforme budžetskog procesa.
Поред овога, буџетски процес у Србији има и друге, бројне, слабости, а неке од њих су се знатно повећале у претходним годинама.
Буџетски процес базиран на индикаторима перформанси трошења јавних средстава представља највиши стадијум развоја буџетског система.
На радионици ће бити представљени модели докумената које је сачинила Стална конференција градова иопштина, као и смернице за њихову употребу у буџетском процесу.
Zakon o planskom sistemu, koji je donet u aprilu 2018. godine postao je neka vrsta kišobrana inapravio je vezu između javne politike i budžetskog procesa.
Буџетски процес се и даље нарушава- не усваја се завршни рачун буџета и крши се буџетски календар.
Локална самоуправа има велике проблеме у својим финансијама- лошу структуру расхода и буџетски процес који доводи до прављења доцњи и притисака на републички буџет.
Последица свега је да локалне самоуправе у просеку не остваре око 15% планираних прихода и око 20% планираних расхода,што практично обесмишљава њихов буџетски процес.
Unapređenje budžetskog procesa kroz uvođenje programskog budže-10 tiranja je deo šire reforme upravljanja javnim finansijama, koja stavlja naglasak na utvrđivanje prioriteta i optimizaciju potrošnje u cilju pod-sticanja privrednog rasta i efikasnog pružanja kvalitetnih usluga javne uprave.
Trening obezbeđuje osnovno znanje iz oblasti javnih finansija, budžetskog procesa i pristupa informacijama od javnog značaja, a vodiće ga treneri Bečejskog udruženja mladih sa višegodišnjim iskustvom u oblasti monitoringa javnih finansija na lokalnom nivou.
Специјализовани софтверски алати у великој мери аутоматизују иолакшавају координацију података великог броја учесника у буџетском процесу, омогућавају складиштење и праћење релевантних индикатора и статистика, упоредне анализе између различитих буџетских корисника као и истих корисника током времена.
Изменама Закона о буџетском систему сви приходи и расходи буџетских корисника и ванбуџетских фондова су интегрисани у буџетски процес, што ће омогућити боље управљање ликвидношћу преко консолидованог рачуна Трезора.
ОБС 2017. је такођер открио да већина земаља није била у стању пружити значајне прилике јавности за учешће у буџетском процесу- како по питању информирања о одлукама о начину на који власти прикупљају и дођељују средства, тако и по питању могућности да јавност власти држи одговорнима за имплементацију тих одлука.
Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju( GIZ) deo je projekta“ Reforma javnih finansija- finansiranje Agende 2030". Program reforme upravljanja javnim finansijama 2016-2020. godine, započet je u novembru 2015. godine, podsetio je državni sekretar u Ministarstvu finansija Gojko Stanivuković."Program prati budžetski proces u celini, sa ciljem da izvršenje budžeta bude na najbolji način povezano sa različitim politikama vlade.