Sta znaci na Engleskom БУЏЕТСКОГ ПРОЦЕСА - prevod na Енглеском

of the budget process
буџетског процеса
of the budgetary process

Примери коришћења Буџетског процеса на Српском и њихови преводи на Енглески

{-}
  • Colloquial category close
  • Ecclesiastic category close
  • Computer category close
  • Latin category close
  • Cyrillic category close
То се тиче и државних компанија, икоришћења државних актива, и буџетског процеса на свим нивоима: од федералног до општинског.
This concerns companies with state participation,use of state assets, and the budget process at all levels, from federal to municipal.
Редослед развоја иунапређења буџетског система Није могуће прескакати логичан хијерархијски редослед унапређења и развоја буџетског процеса.
The Sequence of Development andImprovement of the Budgetary System It is not possible to skip a logical hierarchical order of improvement and development of the budget process.
Информације презентоване у програмском буџету су резултат буџетског процеса и преговора о планираним активностима, пројектима и програмима буџетских корисника.
The information presented in the program budget is the result of the budget process and the negotiations on the planned activities, projects and programs of budget beneficiaries.
Непостојање системског иконзистентног механизма за процену трошкова финансирања постојећих активности буџетских корисника представља један од кључних недостатака буџетског процеса.
The lack of systematic andconsistent mechanism for assessing the costs of financing the existing activities of budget beneficiaries is one of the key deficiencies of the budget process.
Конференција у априлу 1990. одобрила је опсежне политичке реформе, укључујући стварање националног Сената,децентрализацију буџетског процеса, слободу окупљања и штампе и укидање услова за излазну визу.
The April 1990 conference approved sweeping political reforms, including creation of a national Senate,decentralization of the budgetary process, freedom of assembly and press, and cancellation of the exit visa requirement.
Одсуство адекватних информација ирезултата у овој( првој) фази буџетског процеса подрива напоре за утвђивање приоритета у јавној потрошњи, као и кредибилност планова који се касније презентују у Фискалној стратегији.
The absence of adequate information and results in this(first)phase of the budget process undermines the efforts invested in determining the priorities of public spending, as well as the credibility of plans that are presented later in the Fiscal Strategy.
Циљ сарадње је реформа управљања јавним финансијама,развој капацитета Пореске управе, унапређење буџетског процеса, као и развој интегрисаног система финансијске контроле.
The objective of specific field of cooperation is the reform of public finance management,capacity building of the Tax Administration, improvement of the budget process, as well as the development of an integrated system of financial control.
У овоме делу текста се осврћемо на напредније фазе буџетског процеса, као што су програмски буџет и индикатори перформанси, као и на предуслове које је неопходно испунити како би увођење напреднијих буџетских процеса дало очекиване резултате.
In this part of the paper, we are looking into some more advanced stages of the budget process, such as program budgeting and performance indicators, as well as the conditions to be fulfilled in order to introduce more advanced budget process that would produce expected results.
На пример, Душан Вујовић наглашава мањак кадровских капацитета као озбиљан ограничавајући фактор даљег унапређења буџетског процеса( видети:" Студија о делотвотном коришћењу индикатора перформанси у процесу израде буџета и планова у јавном сектору", УСАИД Пројекат за боље услове пословања, април 2012. године).
For example, Mr. Dusan Vujovic highlights the lack of HR capacity as a serious limiting factor for further improvements of the budgetary process(see the study on"Effective Use of Performance Indicators in Planning and Budgeting in the Public Sector", USAID Business Enabling Project, April 2012).
Имајући у виду комплексност и сложеност буџетског процеса, који у случају Републике Србије укључује близу 200 директних буџетских корисника и око 4. 000 индиректних буџетских корисника, већина земаља се приликом припреме и разраде државног буџета ослања на специјализована софтверска решења.
Given the complexity of the budget process, which in the case of the Republic of Serbia includes almost 200 direct budget beneficiaries and 4,000 indirect budget beneficiaries, most countries rely on specialized software solutions in the preparation and development of the state budget..
Отуда би у наредном периоду требало развити системско решење којим би централни регистар био интегрисан у оквир буџетског процеса- тако што би се адекватно централизовала/ објединила исплата зарада( за највећи број) запослених у сектору опште државе, на сличан начин како је пре десетак година обједињена исплата запослених у сектору државне администрације.
Therefore, in the future period, a systematic solution to the central register integrated into the budget process framework should be developed- in order to adequately centralize/unify the payment of wages(for the majority) of employees in the general government sector, similar to what was done in the public administration sector ten years ago.
Непоштовање буџетског календара додатно урушава кредибилитет буџетског процеса и доприноси томе да буџетски корисници често троше више од износа средстава прописаних Законом о буџету- што захтева ребаланс буџета током године.
Failure to comply with the budget calendar further damages the credibility of the budget process and contributes to the situation where budget beneficiaries usually spend more that the amount that was prescribed in the Budget Law- which then required budget revisions during the year.
Иако се у пракси инструкције буџетским корисницима( најчешће) правовремено шаљу, ММФ( 2013) закључује даинформације добијене у овој фази буџетског процеса практично ни не утичу на финални садржај буџета- услед раније поменутог проблема нераздвајања трошкова постојећих и нових политика, као и чињенице да се прописани( индикативни) лимити за појединачне буџетске кориснике не поштују.
Although in practice the instructions to budget beneficiaries are(usually) promptly sent, the IMF(2013)concluded that the information received in this phase of the budget process practically doesn't have any influence to the final content of the budget- due to the previously mentioned problem of separation of the costs of existing from new policies, and the fact that the prescribed(indicative) limits for individual budget beneficiaries are not respected.
On ne razumije budžetski proces niti strukturu komiteta.
He doesn't understand budget process or committee structure.
Ово је свакако корак уназад у буџетском процесу.
This is an early step in the budget process.
Ово је свакако корак уназад у буџетском процесу.
It seems some sanity is returning to the budget process.
Zadužena je za pružanje podrške Ministarstvu finansija iprivrede u pogledu različitih aspekata reforme budžetskog procesa.
She is advising SerbianMinistry of finance and economy on various aspects of budget process reform.
Поред овога, буџетски процес у Србији има и друге, бројне, слабости, а неке од њих су се знатно повећале у претходним годинама.
In addition, the budget process in Serbia has other numerous weaknesses, some of which have even increased in the previous 7 years.
Буџетски процес базиран на индикаторима перформанси трошења јавних средстава представља највиши стадијум развоја буџетског система.
The budget process based on the performance indicators of public spending is the highest stage of the budget system development.
На радионици ће бити представљени модели докумената које је сачинила Стална конференција градова иопштина, као и смернице за њихову употребу у буџетском процесу.
Presented at the workshop will be the models of documents drawn up by the Standing Conference of Towns and Municipalities,as well as the guidelines for their use in the budget process.
Zakon o planskom sistemu, koji je donet u aprilu 2018. godine postao je neka vrsta kišobrana inapravio je vezu između javne politike i budžetskog procesa.
The Law on the Planning System of Serbia, adopted in April 2018, has become a form of umbrella insurance andhas created a link between public policy and the budget process.
Буџетски процес се и даље нарушава- не усваја се завршни рачун буџета и крши се буџетски календар.
The budgeting process is still being disrupted- the annual financial statement is not being adopted and the budget calendar is not being respected.
Локална самоуправа има велике проблеме у својим финансијама- лошу структуру расхода и буџетски процес који доводи до прављења доцњи и притисака на републички буџет.
Local governments are facing major problems in their finances- poor expenditure structure and a budgeting process that leads to arrears and pressures on the national 7 budget..
Последица свега је да локалне самоуправе у просеку не остваре око 15% планираних прихода и око 20% планираних расхода,што практично обесмишљава њихов буџетски процес.
The consequence is that local governments, on average, fail to meet about 15% of their planned revenue and about 20% of their planned expenditures,which makes their budgeting process practically meaningless.
Unapređenje budžetskog procesa kroz uvođenje programskog budže-10 tiranja je deo šire reforme upravljanja javnim finansijama, koja stavlja naglasak na utvrđivanje prioriteta i optimizaciju potrošnje u cilju pod-sticanja privrednog rasta i efikasnog pružanja kvalitetnih usluga javne uprave.
Improving the budget process through the introduction of program-10 mes budgeting is part of a broader reform process of public finan-ce management(PFM). Therein, programme budgeting focuses on identification of priorities and optimisation of expenditures so as to promote economic growth and effective delivery of quality public administration services.
Trening obezbeđuje osnovno znanje iz oblasti javnih finansija, budžetskog procesa i pristupa informacijama od javnog značaja, a vodiće ga treneri Bečejskog udruženja mladih sa višegodišnjim iskustvom u oblasti monitoringa javnih finansija na lokalnom nivou.
The training provides basic knowledge of public finances, the budget process and access to information of public importance, and will be run by trainers from the Becej Youth Association, who have years of experience in the field of public finance monitoring at the local level.
Специјализовани софтверски алати у великој мери аутоматизују иолакшавају координацију података великог броја учесника у буџетском процесу, омогућавају складиштење и праћење релевантних индикатора и статистика, упоредне анализе између различитих буџетских корисника као и истих корисника током времена.
Specialized software tools are largely automated andfacilitate the coordination of data of a large number of participants in the budget process, enabling storage and monitoring of relevant indicators and statistics, comparative analysis between different budget beneficiaries, as well as the analysis of one beneficiary over time.
Изменама Закона о буџетском систему сви приходи и расходи буџетских корисника и ванбуџетских фондова су интегрисани у буџетски процес, што ће омогућити боље управљање ликвидношћу преко консолидованог рачуна Трезора.
With the amendments to the Budget System Law all the revenue and expenditure of budget beneficiaries and extrabudgetary funds are integrated in the budget process, which will enable better liquidity management through the Single Treasury Account via an integrated financial management information system encompassing all general government participants.
ОБС 2017. је такођер открио да већина земаља није била у стању пружити значајне прилике јавности за учешће у буџетском процесу- како по питању информирања о одлукама о начину на који власти прикупљају и дођељују средства, тако и по питању могућности да јавност власти држи одговорнима за имплементацију тих одлука.
The 2017 survey revealed that most countries fail to provide meaningful opportunities for the public to participate in the budget process- both to inform decisions about how government raises and allocates funds and to hold government accountable for implementing those decisions.
Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju( GIZ) deo je projekta“ Reforma javnih finansija- finansiranje Agende 2030". Program reforme upravljanja javnim finansijama 2016-2020. godine, započet je u novembru 2015. godine, podsetio je državni sekretar u Ministarstvu finansija Gojko Stanivuković."Program prati budžetski proces u celini, sa ciljem da izvršenje budžeta bude na najbolji način povezano sa različitim politikama vlade.
The German Agency for International Cooperation(GIZ) is part of the project titled“Public Finance Reform- Financing Agenda 2030”. The Public Financial Management Reform Programme 2016-2020 started in November 2015, reminded the State Secretary at the Ministry of Finance Gojko Stanivukovic.“Theprogram monitors the budget process as a whole, with the aim of connecting the budget execution process in the best possible way to various government policies.
Резултате: 30, Време: 0.0464

Превод од речи до речи

Најпопуларнији речнички упити

Српски - Енглески