Примери коришћења Институција електронског новца на Српском и њихови преводи на Енглески
{-}
-
Colloquial
-
Ecclesiastic
-
Computer
-
Latin
-
Cyrillic
Институција електронског новца;
Законом је омогућено и уређено пословање платних институција и институција електронског новца.
Институција електронског новца;
Поред издавања електронског новца, институција електронског новца може обављати и следеће послове.
Институција електронског новца не може издавати електронски новац преко заступника.
Combinations with other parts of speech
Поред тога, једно привредно друштво добило је дозволу за издавање електронског новца као институција електронског новца.
Институција електронског новца у власништву је домаћих лица( физичко лице и два правна лица).
Под институцијом у смислу ове одлуке подразумевају се платна институција и институција електронског новца.
Огранци институције електронског новца у трећим државама Институција електронског новца тренутно нема огранке у трећој држави.
Регистарске бројеве платних институција, односно институција електронског новца из регистара прописаних овом одлуком формира Народна банка Србије и додељује их при упису у те регистре.
Поред развоја самих платних услуга и успостављања правила за њихово пружање, Закон ствара правни основ за оснивање ипословање платних институција и институција електронског новца, као нове врсте пружалаца платних услуга.
Народна банка Србије врши контролу девизног пословања банака, институција електронског новца са седиштем у Републици и платних институција- у поступку који је утврђен законом којим се уређује њихово пословање.
Тренутно у РС платне услугепружа 11 платних институција, један јавни поштански оператор и једна институција електронског новца, док електронски новац издаје једна институција електронског новца13.
Законом о платним услугама успостављен је правни оквир за оснивање и пословање институција електронског новца и платних институција, што представља важан корак у правцу модернизације националног платног система јер доноси већу сигурност за клијенте и унапређену заштиту, уз повећање ефикасности платних трансакција и подстицање развоја иновативних облика плаћања.
Ако је платна институција добила дозволуза издавање електронског новца, подаци о тој институцији уписују се у регистар институција електронског новца, а бришу се из регистра платних институција. .
( 3б) Издавалац електронског новца је лице са седиштем у Републици које издаје електронски новац, у складу са законом којимсе уређују платне услуге, као и страна институција електронског новца, односно нерезидент- правно лице које обавља послове који одговарају пословима институције електронског новца у смислу закона којим се уређују платне услуге.
Народна банка Србије уписаће у регистар институција електронског новца сагласност за оснивање огранка институције електронског новца у трећој држави која је тој институцији дата на основу одлуке којом се уређују ближи услови и начин давања и одузимања сагласности за оснивање огранака институције електронског новца. .
Пројекција износа капиталних захтева платне институције у првој години пословања представља пројекцију износа тих захтева израчунатих применом метода из члана 90. Закона који се јединствено примењује на све платне институције, у складу са одлуком Народне банке Србије којом се уређују капитал иадекватност капитала платних институција и институција електронског новца.
Регистар институција електронског новца садржи податке о: 3 1 институцијама електронског новца које имају дозволу за издавање електронског новца; 2 заступницима институција електронског новца у Републици Србији преко којих ове институције пружају платне услуге; 3 огранцима институција електронског новца у трећим државама.
Привредно друштво које намерава да издаје електронски новац подноси Народној банци Србије захтев за добијање дозволе за издавање електронског новца на обрасцу датом у Прилогу 2,у коме наводи списак платних услуга и других послова које институција електронског новца намерава да пружа, односно обавља, као и документацију и доказе којима у складу с тачком 22. ст. 2. до 4. ове одлуке доказује да има добру пословну репутацију.
Посредни надзор из става 1. ове тачке врши се прикупљањем и анализом извештаја и друге документације иподатака које платна институција и институција електронског новца достављају Народној банци Србије у складу са Законом и прописима донетим на основу Закона, односно на захтев Народне банке Србије, као и друге документације, односно других података о пословању субјеката надзора, којима Народна банка Србије располаже.
Представљамо вам најзначајније новине: Преузмите илустрацијуЗакон ствара правни основ за повећање конкуренције на тржишту платних услуга, а већа конкуренција, по правилу, значи квалитетнији ниво услуга и повољније цене. Закон,такође, ствара правни основ за оснивање и пословање институција електронског новца, као и за оснивање и пословање платних институција. Први пут су омогућене и уређене све врсте платних услуга, укључујући и оне најсавременије.
Институције електронског новца;
До 100. сходно се примењују на институције електронског новца.
Платне институције и институције електронског новца дужне су да о насталим променама података који се уносе у регистре из ове тачке без одлагања обавесте Народну банку Србије, која те промене уписује у те регистре у року од три дана од дана пријема обавештења из овог става.
Посредна и непосредна провера пружања платних услуга Током 2018. године, Народна банка Србије је, на основу Закона о платним услугама и Одлуке о ближим условима иначину вршења надзора над платним институцијама, институцијама електронског новца и јавним поштанским оператором, донела два решења о непосредном надзору ради провере усклађености пословања платних институција с регулативом.
Овом одлуком, између осталог,супервизорска функција Центра за супервизију информационих система НБС проширена је и на контролу управљања информационим системима у платним институцијама, институцијама електронског новца и јавном поштанском оператору у делу њиховог пословања који се односи на пружање платних услуга и/ или издавање електронског новца. .
Табеларни приказ оцене рањивости по секторима 34 Финансијски сектор Републике Србије састоји се од банкарског сектора, сектора осигурања, сектора давалаца финансијског лизинга, сектора добровољних пензиј-ских фондова, сектора других пружалаца платних услуга ииздавалаца електрон-ског новца- платне и институције електронског новца, тржишта капитала( брокер-ско-дилерска друштва, овлашћене банке, друштава за управљање инвестиционим фондовима икастоди банке), овлашћених мењача и сектора факторинга.
Овoм одлуком прописују се Контни оквир и садржина рачуна у Контном оквиру, садржина и форма образаца финансијских извештаја за привредна друштва која су добила дозволу Народне банке Србије да, каоплатне институције, односно институције електронског новца, пружају платне услуге, односно издају електронски новац, као и да обављају друге послове у складу са одредбама Закона о платним услугама" Службени гласник РС", бр.
Овим законом наши прописи усклађени су с четири најважнија прописа ЕУ у области платних услуга( директивама које уређују платне услуге, коначност поравнања у платним системима, електронски новац, право на основни платни рачун и упоредивост накнада), а банкама је уведена конкуренција у домену пружања платних услуга, тако даданас на тржишту функционише 13 платних институција и две институције електронског новца с хиљадама њихових заступника.