Примери коришћења Повреду конкуренције на Српском и њихови преводи на Енглески
{-}
-
Colloquial
-
Ecclesiastic
-
Computer
-
Latin
-
Cyrillic
Неки правни системи санкционишу и одговорна лица у правним лицима која су починила повреду конкуренције.
У Упутству је наведено да је једна од околности која указују на могућу повреду конкуренције чињеница да одређени понуђачи учествују само на одређеним географским подручјима.
Закон не набраја изричито све облике рестриктивних споразума,већ наводи поједине категорије понашања која могу да представљају повреду конкуренције.
Комисија је управо узимајући уобзир добробит за потрошаче, својим поступањем отклонила повреду конкуренције и тиме спречила да се индиректно негативни ефекти прелију на крајње потрошаче.
Закона одлучено као у ст. I и II диспозитива.Комисија ће испитати и утврдити да ли предметне радње ЈП Нови Аутопревоз представљају повреду конкуренције у складу са чланом 41.
Combinations with other parts of speech
Употреба придјева
озбиљне повредеunutrašnje povredeteške povredeличне повредеспортских повредаtelesne povredeфизичке повредеdruge povredeмогуће повредеzadobijenih povreda
Више
Употреба са глаголима
Само утврђивање злоупотребе доминантног положаја, односно радње која представља повреду конкуренције, без изрицања мере заштите конкуренције, представљало би потпуно обесмишљавање примене Закона.
Овим одредбама омогућава се да, под условима из Закона( чл. 69), учесник на тржишту који пријави рестриктивни споразум, буде ослобођен од обавезе плаћања новчаног износа, иакоје учинио повреду конкуренције.
Уз претходну оцену напоменуто је и да Комисија, у складу са чланом 59. Закона, такође има могућност да,када решењем утврди повреду конкуренције, одреди мере које представљају мере понашања.
У многим земљама, судови су закључили дасе не може утврдити одговорност за повреду конкуренције уколико је односно понашање привредног субјекта( укључујући понашање трговинских удружења) утврђено законом установљеним јавним мерама.
Циљ ове једнодневне радионице био је да помогне телима за заштиту конкуренције приликом одабира привредних сектора итржишта чијој ће анализи приступити, нарочито у ситуацијама када не постоје јасне индиције које указују на поремећаје на тржишту или повреду конкуренције.
Приликом анализирања конкретних уговора иуговорних одредби које би могле да представљају повреду конкуренције, Комисија се руководила постојећим правним оквиром у Републици Србији, који чине Закон и важећи подзаконски акти.
Лице из става 2. овог члана не може добити отказ уговора о раду или другог уговора о радном ангажовању, односно не може бити премештено на друго радно место зато што је, поступајући савесно и у доброј вери,пријавило повреду конкуренције у поступку јавне набавке.
У складу са доктринама тзв." државногинтервенционизма" или" регулисаног понашања", предузећа нису одговорна за повреду конкуренције, уколико је њихово понашање којим се повређује конкуренција захтевано мером утврђеном у јавном интересу и уколико таква предузећа немају простора за самостално деловање.
Комисија, је имајући у виду ове чињенице, закључила да ситуација на тржишту малопродаје у Републици Србији, указује на потребу анализе услова конкуренције и промена у тржишној структури, као ииспитивање понашање учесника на овом тржишту које би могло да представља повреду конкуренције.
Остале активности удружења учесника на тржишту које могу бити супротне правилима конкуренције Претходно наведене активности удружења, самим постојањем представљају повреду конкуренције на тржишту, због чега су ове активности саме по себи апсолутно забрањене са становишта правила конкуренције. .
Када је реч о регулаторним обавезама које су одређене операторима са значајном тржишном снагом, Комисија је констатовала да су одређене у складу са Закономо електронским комуникацијама уз напомену да и Комисија има могућност да, када решењем утврди повреду конкуренције, одреди мере које представљају мере понашања.
На основу претходно наведеног Комисија је, такође, основано претпоставила да је" Инфостан" оваквим својим радњама применио неједнаке услове пословања на исте послове са различитим учесницима на тржишту, чиме се поједини учесници на тржишту доводе у неповољнији положај у односу на конкуренте, те даје на тај начин извршио повреду конкуренције злоупотребом доминантног положаја.
Ова одредба недвосмислено упућује на закључак да је законодавац наведене облике повреда( утврђивање цена, подела и ограничавање тржишта) идентификовао као најтеже облике повреде конкуренције, а исти се потврђује ичињеницом да њихово постојање представља повреду конкуренције, без обзира на висину тржишног удела учесника у споразуму.
Ова одредба недвосмислено упућује на закључак да је законодавац наведене облике повреда( утврђивање цена, подела и ограничавање тржишта) идентификовао као најтеже облике повреде конкуренције, аисти се потврђује и чињеницом да њихово постојање представља повреду конкуренције, без обзира на висину тржишног удела учесника у споразуму.
Повећања стопе откривања повреда конкуренције, обезбеђењем најновије форензичке опреме и обуке;
Узимајући у обзир претходно наведено,Комисија је основано претпоставила постојање повреде конкуренције која за циљ или последицу има или може имати значајно ограничавање, нарушавање или спречавање конкуренције. .
Поред поступка испитивања повреде конкуренције, Комисија је покренула и секторску анализу целокупног тржишта беби опреме.
Поступак за утврђивање повреде конкуренције је прекинут, на период од 6 месеци, у смисли чл. Закона.
Београд, донела решење којим је утврдила постојање повреде конкуренције из члана 10. Закона о заштити конкуренције. .
Поступак за утврђивање повреде конкуренције је прекинут дана 22. 03. 2012. године, на период од 6 месеци.
Једна од најтежих повреда конкуренције позната је под називом" намештене или лажиране понуде"( bid rigging).
Поред тога, циљ анализе је и откривање евентуалних слабости тржишта које би могле створити услове за настанак повреде конкуренције.
На основу оваквих оцена Комисија одлучује о ослобађању од обавезе и/ или о смањењима обавеза решењем којим се утврђује повреда конкуренције.
Комисија истиче да намештене,односно лажиране понуде у поступцима јавних набавки( bid rigging), представљају посебан облик забрањених споразума, који се, такође, карактерише као изузетно тешка повреда конкуренције.
Beograd, donela rešenje kojim je utvrdila postojanje povrede konkurencije iz člana 10. Zakona o zaštiti konkurencije. .